Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Matte i chock...

Av Eva - 30 augusti 2009 19:01




                 SÖNDAG 30/8 2009



    Men hörrni, nu tror jag att vi snart måste bromsa upp här!!! Det
    är ju straxens höst ju....Man kan se här att det börjar skifta i gult
    på löven, för mej känns det ganska okej, men liiite till kan vi väl
    ha sommar!
    Måste berätta om vad som hände i morse....Husse o matte påstod
    att jag stank värre än Assi (oj,oj vilken överdrift) och det bestämdes
    hastigt o lustigt att jag skulle in i duschen...med eller utan tovor,
    dom skulle vi ta hand om sen! Väl i duschen blir jag blöt o intvålad...
   "men oj vilken konstig tova du har på huvudet, Torsten" säger matte
    och böjer sej över mej för att studera....hon försöker liksom sära
    på den med fingrarna. Så ser hon att "tovan" ser lite blåaktig ut, så
    hon kommer lite närmare.....Reaktionen borde ha blivit filmad!!!
    EN FÄSTING, HASSE....HAN HAR EN FÄSTING!!! Hon blev helt hysteri-
    sk....nästintill att hon satte igång och hyperventilerade!!! En stor
    fet ÄCKLIG fästing hade jag! Matte har liksom inte trott att de fanns
    här...trots att hon hört en o annan historia om andra som plockat
    dom...En gång förr har hon sett en och det är 25 år sen, och då
    satt en på hennes kompis hund som var på besök från Sthlm....hon
    var visst hysterisk då också! Själv satt jag lugnt o stilla och väntade
    tills husse var klar med plockandet....matte stod o höll för ögonen!
    Hoppas hon lugnar ner sej lite OM det nu skulle vara så att nån fler
    dök upp!
    Sen har vi varit i Kinnbäck o hälsat på "mormor" o "morfar".....de
    ville ha hjälp att få in lite ved....












          ...först en liten bild på lobelian som blommar så fint än....











           
               Mormor är det lite synd om....hon har fallit o slagit
                 knät så det blev en spricka! Plastskena i 7 veckor....











         
                       ...ååå, vad jag tycker synd om dej, mormor....











           
                           Dags att knyta upp vedsäcken...











          
                               ...japp, jag är beredd....











        
                             ...började arbeta direkt....












                        ...åhåå...det ska in genom fönstret....












                                           Ved kommer!!!
                     ...matte var nere i källaren och travade upp....












             
                När veden var klar ville husse testa "Gamla Bettan"....
                  ja, alltså se om skotern startade....











     
                     ...jag la mej lugnt utanför och väntade....
                              men inget bbbrrmmm kom....











            
                       ...hur går det, husse...blir det nån tur, eller?....











           
                    ...tydligen inte....blev en promenad istället....












                           ...och jag hittade en lååång pinne....











        
                      ...husse kunde inte låta bli den här, heller...











 
                            ...det var väl ändå själva faaan....











 
          Husse, du måste förstå att allt mitt INTE är ditt...däremot
                   är allt ditt, mitt.....Capice!!!











          
                  Dagens sista bild på en ren, väldoftande OCH
                      förhoppnigsvis fästingfri, Torsten!











                                   HA DET GOTT I KVÄLL!!!

                                      KRAMAR TORSTEN













 
 
Tidus

Tidus

30 augusti 2009 19:38

hehehe hade velat se din mattes reaktion, gasta sådär för nåt så blåbärslikt :P Hälsar hjärtligast till dig kusin då jag ser att du också är lite av en granne :) Voff /Tidus från Luleå

http://www.tidus.bloggagratis.se

 
Yrsa

Yrsa

30 augusti 2009 20:55

Matte berättade att hon hittade en fästing på sin gamla hund Tress. Hon visste inte vad hon skulle göra hon hade hört man skulle använda sprit för att döda den och sen plocka den. Men hon hade ingen sprit så hon hällde en hel del whiskey på fästingen och det gick bra det också. Lite hysterisk lär hon nog också ha varit. /Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

30 augusti 2009 21:59

Oj,oj vilken tur att ni inte bor här I Borås, det kryllar av fästingar!!! Matte avskyr dem, husse får snällt plocka bort dem, men hysterin la sig efter de första 5...

Häftig pinne, tur att du satte husse på plats!!

Puss o kram!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

30 augusti 2009 22:35

Det var som tusan, så dom jäkla onödiga äckeldjuren har hittat upp till er i norr. Fy tuuuusan säger vi. Då blir det väl till att ha fästingmedel på sej då, så matte inte chockas så.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ville

Ville

30 augusti 2009 22:48

Torsten din myspropp...du är sååååååå söt gapar matte.. Såna fästingar har jag haft som släppt taget och matte trodde någon hade tappat en oliv på golvet, det hon sa när hon upptäckte att det var en fästing vill Ingen veta.

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan med "pälsbollarna"

30 augusti 2009 23:14

"ler"...jo du Torsten så dom små äckliga krypen har kommit opp nu oxå! Fan för di små jävlarna! Men här är man så van så chock tillstånd? Nääää....men här körs med fästinghalsband så jag har nog knappt sett en endaste på vovvarna i sommar! Ja visst är det höst:( men här har inte löven börjat att ändra färg riktigt ännu. Men jag ÄLSKAR hösten om det får vara sol och sådär härligt klar luft!

Här ska badas hund i morgon....tror jag;)
Natti på dig sötpropp!

 
kulan

kulan

31 augusti 2009 01:17

Hi hi... kan nästan se din matte framför mig när hon hittade fästingen :-)här nere är vi ju lite mer vana vid dom äckliga små kräken. Stackars stackars mormor som har skadat sig men hon blev nog glad när du kom o tröstade henne.
Förresten, det var ju riktig roligt att se en VIT lagotto som omväxling för din "tjej" ( ja, Stella alltså) hon är ju som alla andra brudar hon bara färgar håret (f,låt jag menar pälsen) hela tiden, idag var det en nyans som heter dyngbrun.
Kram på dig ulltotten
kulan

http://www.sykulan.se

 
Totti

Totti

31 augusti 2009 02:06

Bra att ni rustar för vintern med ved och skoteröversyn. Snart är den här och då fryser fästingfulingarna häcken av sig!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

31 augusti 2009 08:33

Uj stackare, inlastad i tortyrkammaren, det blev jag också i går efter jag varit ute och gjort härliga inpackningar.
Asså sånna där festingar är otäcka saker, inte alls festliga som det nästan låter på namnet.

http://hundenliza.blogspot.com

 
 Tim med flock

Tim med flock

31 augusti 2009 14:32

stackars din matte... vi är så vana vid fästingar så matte plockar dom utan att tänka nu för tiden på ren automatik...

http://timsevimse.blogg.se

 
lOTTA

lOTTA

31 augusti 2009 16:52

ja jag b,ir oxå hysterisk om det sitter äckelfästingar på mina älskade vovvar!Fasan e att de skall få en sådan någon gång när inte pake e hemma o kan plocka bort den..:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

31 augusti 2009 19:15

Fniss fnissar åt din stackars matte tur att ni inte bor här i fästinglandet här är vi glada om vi slipper dem några vintermånader.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Sigge

Sigge

31 augusti 2009 20:20

Ha,ha,ha Torsten!
Skulle ha gett mycket för att få sett din matte.
Min plockade en fästing från sin mage precis innan vi hamnade här.
Här tillhör de vardagen och matte har ju borrelia för andra gången i år!

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards