Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Tisdag 1 september

Av Eva - 1 september 2009 21:21





                     


    Imorse läste matte ur Piteå-tidningen att dagen har minskat med
    3 tim. och 51 min. på morgonen och 3 tim. och 42 min. på kvällen,

    det är rätt mycket det! Snart är det mörkt  jämt...Om 3 1/2 månad
    är det jul!!! Jag kan känna att jag längtar lite efter snön...den är
    rolig att busa i! Men jag får väl medge att alla baden jag tagit i
    sommar har varit hääärliga....Nåja, man ska väl inte ta ut nåt i
    förskott....just nu är det + 18 ute så sommaren hänger i än!
    Ikväll har vi varit hos My o Elsa (Roger jobbade) , husse har install-
    erat tvättmaskin hos dom och så skulle han dra kabel till nån ute-
    lampa....Jag o Elsa har förståss busat!











 
                     Jag hittade hennes leksaks-korvar...












                       ...men hon ville ju ha dom själv...










                          ...lika jäkla envisa, båda två....












                      ...men va fan....jag hade dom faktiskt först....












                                        ...men TA dom då...












 
                           ...jag la mej o hängde tungan ...












                         ...kollade om husse behövde nån hjälp....











              
                        ...tittade svundsjukt på när My o Elsa pussades...










   
   
             Sen gick vi in och Elsa var schysst och lånade ut några
                     av sina många ben....












                       ...alltid godare med andras ben =)....












                             ...Elsa är sjuuukt fokuserad...












                       ...jag är lite mer forskande och kollar lite.....











    Nu är vi hemma och jag ska nog sätta mej o tigga lite....det är 
    visst västerbottensost på gång....Brukar inte få, men ibland kan
    det ju hända att det faller en liten bit på golvet (hehehe)!












                                                  
    KRAMAR TORSTEN      

 
 
Yrsa

Yrsa

1 september 2009 23:09

Hej hopp, snart är det kurs. Men tror du jag kan åka dit. Jag har börjat löpa om du vet vad det är. Men jag antar att jag kan vara med - vi ska väl inte vara lösa ju. Men matte ska kolla med Yvonne, annars måste jag ju vara borta i 3 veckor...... Puss/Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

1 september 2009 23:13

Öhhhh...jag blev nog mest förundrad över hur man kan ha en sådan fin vit ryamatta när man har hund?? Jösses den hade varit brunmelerad för länge sedan här! Vi har haft 25 grader här idag...nästan lite jobbigt, vill ha härlig klar höst nu!
Natti "sötpropp"

http://minahundarochjag.blogg.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

1 september 2009 23:53

Så gosiga ni är tillsammans du och Elsa. Undrar vem som bestämmer egentligen?
Så du längtar till snön du, men då får du nog ge dej till tåls en stund till.
Vi hörde på radion att Ängelholm hade det varmaste i landet idag. Jo, det verkade så hos oss.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Lizzieonline ...

Lizzieonline ...

2 september 2009 07:34

Tjaba Torsten på skorsten !

Fast hörru ! Bilden på dej och Elsa när du försöker hoppa bock över henne och lixom tagit i för lite, den är ju bara för underbar, men attans vilken snåljåp till brud som inte kan dela med sig frivilligt:((( ! Det skulle iaf jag ha gjort *s*!

Har´e allra bäst !

http://icelolly.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

2 september 2009 08:20

Hejsan gulle Torsten!
Du är så snäll mot Elsa och så söt när du forskar med benet. Självklart ska det tappas nåt på golvet när du sitter där, det är ett krav från hundfacket!!

Ps/ kommer inte till Umeå förrän den 20 sept, ska fira morfars 90 års dag i Ö-vik först/ds

http://marno.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

2 september 2009 19:26

Ähum Torsten var det verkligen korven du hoppade efter eller???
Tycker det ser ut som nåt annat

http://http:/skogsraets.se/siggesvamphund.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Skapa flashcards