Direktlänk till inlägg 4 september 2009

Städig dag...

Av Eva - 4 september 2009 20:32




             


   Dammråttorna är nu ett minne blott.....Matte har ilsket städat från
   8 i morse till nästan halv 4 i eftermiddag!!! Jag har minsann fått
   klara mej bäst jag vill.... Jag fick till nöds springa ut kring lunch o
   pinka mot ett träd här på gården! Men som den snälla hund jag är
   har jag inte klagat alltför högljutt....beror kanske på att jag sjöng
   lite väl högt igårkväll och ansträngde mina stämband något!
   Fått mej en mysig långpromenad ikväll, min älskade boll var med....
   Matte hade fickan full med  köttbullar , så vi har klickat oss fram
   efter vägen! Kan säga att matte var MYCKET nöjd med mej, då jag
   gått UTAN att dra armen ur led på henne.....











           
                      ...är ni redo...jag är redo...ho,ho...
                            (tror det är en Orup-låt)











      
                   ...eller snart är jag redo....måste pinka först...











         
                                     Frrramååt marrrsch!!!










               
                    Husse har nog tänkt kasta bollen...men jag är
                          redan på språng.....











  
                        ...här kommer Torsten Flinkman...
                            tjolahopp, tjolahej, tolahoppsansa....











 
                      ...öööh...tappade bort mej en stund....











            
                     ...matte nämnde ordet "imbecill"...men det
                                   vet jag inte vad det betyder...











   
                         ...svampar kan vara riktigt fina....












                         ...en mossbelupen glänta likaså....












                   ...mossan är dessutom väldigt mjuk att vila på...











            
                   Pssst...jag släpper iallafall bollen när jag skiter....











         
               Avslutnigsvis : gårdagens måne...suddigt o dant...men det
                                     blev så fint med grannens flagga som blåste
                                            till så påpassligt!











                         



                                       KRAMAR TORSTEN
      

 
 
Stella

Stella

4 september 2009 21:42

Det är konstigt, varför håller de på med den där städningen när de är så ilskna hela tiden???

Imbecill betyder nog att du är hur snygg som helst, för det är du ju!!!

Ha en toppenhelg min Prins!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

4 september 2009 22:09

Vi tror som Stella vad det där konstga ordet betyder. Mamsen hörde en gång vad man ska göra med dammråttor, speciellt vid juletid. Spraya dom med glitter och sätt sedan tvärdrag. Då dansar dom så vackert.
Trevlig helg och puss

http://lagottoflickorna

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

4 september 2009 22:38

Ja sånt hålls vi inte med här...städa?? ;) ja inte i så många timmar för då hade jag nog blivit sängliggandes resten av mitt liv...som då skulle vara typ 2 timmar!! haha...håller med Stella om ibecill....även om det rimmar på bacill:) men såna har du knappast några hemma nu efter denna städning!

jösses så fin bild på månen igen...måste se om vi har någon i Linköping....mest moln faktiskt! "ASG" åt Pias "dammråtts boogie":)Ska nog testa till jul:)

Natti natt på dig sötnos!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

4 september 2009 23:34

Våran lata matte sucka bara och säger att städa konstigt ord undrar vad det betyder hm... vad äääär det? inte vet ja, tra la la.

http://www.lagottobella.com

 
Monica Hansen

Monica Hansen

5 september 2009 09:56

Nu börjar jag också fatta.. köttbullarna är belöningarna:)))

Jag gillar Torsten Flinckman! *skrattar*

Såg ni hans härliga tal på Kristallen, TV-galan nyss?

http://gingerbeerblog.blogspot.com

 
ressu

ressu

5 september 2009 17:50

"På fredag ska man städa det vet varenda tant,
och Torstens snälla matte hon gjorde likadant ...... Sudda sudda sudda sudda bort din sura min" ... men det verkar inte finnas någon sur min där hos er. Lattjo-lajbans mest hela tiden. Å så ska det vara!
Ha en fortsatt härlig helg!

http://www.ressu.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Skapa flashcards