Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Snömonstret!!!

Av Eva - 20 januari 2009 20:08

Idag (även igår) har det snöat rätt mycket, och NU vet matte hur mycket snö som kan fastna i en lagotto-päls!!!! Det är jätte kul att jaga snön som matte sparkar framför sej när hon går, jag hade kunnat göra hela dagen om jag fått! Efter vi hade varit ute här mitt på dagen, blev matte tvungen att skotta. Först tänkte hon att det skulle vara kul för lilla jag att vara med...och DET var det! Fast det tyckte inte matte (den konstiga lilla människan...), hon skottade o jag drog ut snön igen, skitkuuul!!! Till slut åkte jag in i bilen, hur kul var det....glo ut genom fönstret medan HON hade roligt alldeles för sej själv!! Jag gjorde så gott jag kunde...alltså grät så högt jag kunde, men det var alldeles för jobbigt, inte en blick fick jag av matte....Snicksnack, jag gjorde som jag brukade....kurade ihop mej och tog en tupplur istället! Nu är det kväll igen, dagarna går alldels för fort. Snart ska vi ut på våran trevliga kvällsrunda, vi har alltid roligt då, jag brukar vara hur duktig som helst,för då får jag gott godis! Sen när vi kommer in brukar jag dra en repa runt golvet och i alla möblerna. Jag brukar även hinna göra nån liten pöl, vilket inte är uppskattat, men vaddå...??? Jag är faktiskt valp än! Så det så! Seeeen är det natti, natti!

 
 
Monkan

Monkan

20 januari 2009 21:52

Torsten din sötunge, vänta bara till alla dina lockar kommer, då kan matte göra fina snölyktor av alla snöbollar ;)
Har du fått ett nytt snyggt halsband också ser jag.

http://lagottokrullet.blogg.se

 
Torsten

Torsten

20 januari 2009 21:57

Monkan: Å va' du var uppmärksam....Jo, jag har ju växt ur det andra halsbandet, så nu fick jag ett snyggt svart...Nöjd!!! Menar du att jag kan samla ihop ännu mera snö???

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

20 januari 2009 22:08

Du är ju bara det sötaste snömonster vi nånsin har sett,goooose dej
pussar

http://lagottoflickorna

 
cesare

cesare

20 januari 2009 22:26

Tjena borsan!
Här i götet vet vi lnte vad snö är.. På alla mina promenader har det regnat kallt, men jag tycker att det är kul att vara ute. Jåttemånga att kolla på.. Ha det bra brorsan

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Acke och Primo

Acke och Primo

20 januari 2009 23:51

VI TAR FLYGET!!! SNÖÖÖÖ VA KUL!! Vi kan busa massor då...JAAAAA VI KOMMER!!!

Matte hälsar att det får vi inte alls det???? Vaddå bestämmer väl inte hon...vi är vuxna, så det så!!

Snöpussar från oss!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

21 januari 2009 00:07

Åh herre gud, jag hittade Pias blogg tidigare i dag, där hittade jag ju fler bloggar och nu till sist (mitt i natten) Torstens, han är verkligen bedårande! Jag har nu även med spänning följt historien om Gerhard, förstår om det var hemskt för er, men jag skrattade så jag grät, försökte läsa högt för sambon men han hörde inte vad jag sa för jag ulkade fram det! Tack för en trevlig (läs)kväll!!!

http://www.lagotto-stella.dinstudio.se

 
Grålle

Grålle

21 januari 2009 09:39

Du är ett riktigt litet bustroll du! Jag får också sådana där ryck allt som oftast när jag varit ute. Då rusar jag runt i huset och upp i sängar och soffor, fram och tillbaka som en riktig "tokhund" säger matte. Men att lämna pölar gör jag ju inte förstås. Jag är ju STOR nu. Men lugn bara lugn... det blir du också en dag! Passa på att vara valpig när du är valp!!!

http://www.corrado.bloggagratis.se

 
Yrsa

Yrsa

21 januari 2009 09:56

Du vet jag har sovit hela nätterna från det jag kom hit men nu har jag kommit på något nytt jag försöker väcka matte och husse ungefär vid 4 och när de säger att jag ska sova då går jag och kissar. Tycker matte ser sur ut idag. Dessutom skulle hon nyss ha mig och gå fint i kopplet - vi gick med Ullis till skolan men jag tyckte det var roligare att försöka fånga Ullis väska - nu ser hon ändå surare ut. Ha en bra dag Torsten.

http://akital.bloggagratis.se

 
Tito

Tito

21 januari 2009 13:04

JAG ÄLSKAR NÄR MATTE SKOTTAR!!!! Fast nu har hon ju legat sjuk i några dagar så hon har sluppit att skotta men i morse sopade hon av bron gissa vem som glatt assisterade henne!
Föresten hälsar matte till din matte att nu kör vi igång med aktiviteterna i norr igen. Gå in på lagottoklubbens sida o aktivitetskontakter så får ni ta del av vårens program!

http://lagottotito.blogg.se

 
Torsten

Torsten

21 januari 2009 13:32

Tito: Snööö år ju så roligt!!! Tack för tipset, har fört det vidare till matte! Hoppas att din matte hämtat sej från det sjuka!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards