Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Sjösättnig...

Av Eva - 12 maj 2009 21:16




 
   ...blev det ikväll.....hihihi....Kinnbäck istället för bruks, kan det bli
   bättre ! All is är borta och det har blivit ett stort blankt vatten istä-
   llet....Mormor o morfar har bråttom, bråttom....de vill ut på stugan
   NU ! Så nu har jag varit och hjälpt dom med båten....










   Hörru morfar....håller verkigen den där skraltiga båtvagnen...?







             
                                Håller ett vaksamt öga.....







             
                  Happ, där rullar dom....förstår ni att jag är orolig....
                  Ser ni det ytterst vinda däcket...???







             
                                      Nu har jag bråttom.... 







                
                           Jadå, det ser bra ut....backa mer!







              
                     Hej o hå i böljan blå ! Nu är morfar glaaad!!!







             
                             Gasa inte för mycke' nu morfar !
                             (tänk på att du är gammal...)







             
                                Himlen speglar sej i havet....







 







             
                                 Kan lätt vänja mej vid detta.....









      Tänk att för 5 veckor sen körde vi skoter här.....att det går fort
      när det händer....eller hur?







               
                               Det strömmar fint i bäcken....







             
                      ....och jag är väldigt nöjd över kvällen.....










   Nu ska jag gå och heja på min favvo Malena....tycker hon gapar så
   vackert....tycker hon är snygg också.....=)









 SOV GOTT, VÄNNERNA!
    
                                                  
                 KRAM TORSTEN                          












 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

12 maj 2009 21:58

Vi har också hejjat på "våran" ursnygga Malena. Vi tycker också att hon gapar vackert. Sedan vill vi bara säga till dej lille sötnos: har du det bäst eller har du det bäst?
pusselipussar

http://lagottoflickorna

 
Cesare

Cesare

12 maj 2009 22:55

Dä der med båten ser kul ut! Får du oxå åka med ? Kuligare kväll än ja haft.. har bara travet runt på stan å inte ett vattenhål inom synhåll!
Nattis
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Ruff

Ruff

12 maj 2009 23:43

Hoppas du får följa med morfar ut på en tur med båten när det blir lite varmare! du gör dig nog snygg i blåsten och vågornas böljande.

http://www.livetmedruff.blogspot.com

 
kulan

kulan

13 maj 2009 01:13

Lyckos dig Torsten som kanske får åka båt hela sommaren. Vad vackert det är nu när snön och isen är borta.
Vi har oxå tittat på Malena som är jättebraPuss på dig lille prins och sov gott
kulan

http://www.sykulan.se

 
Bella &  Smilla med matte

Bella & Smilla med matte

13 maj 2009 10:23

Härliga tider ser skönt ut och vilken tur att du Torsten är med och styr upp det hela så det går rätt till. Vi kikade också på Malena men Smilla hade visst något annat för sig i sovrummet under tiden vi myste (sov) framför tv. Nu ska vi nog gå ner till sjön för ett dopp.

http://www.lagottobella.com

 
Yrsa

Yrsa

13 maj 2009 10:53

Jag vill också åka båt. Va sned däcket var (haha). Morfar såg lycklig ut i båten. Han saknar nog segelbåten? Eller har han kvar den?/Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

13 maj 2009 13:01

Förlåt att jag inte var inne o sa go natt igår, det var lite rörigt, både i mitt och mattes huvud!!
Du är så grann Torsten, både jag och matte vill hoppa in i datorn och bara krama o pussa på dig!!
Båtlivet får vi nog titta närmare på, verkar ju spännande :-)

Puss o kram hela dan!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

13 maj 2009 14:59

Duktig du är som kollar så allt gick bra med sjösättningen av båten, hoppas det blir båtturer för dig nu sen framöver då...mysigt!

http://timsevimse.blogg.se

 
Totti

Totti

13 maj 2009 15:11

Hm, det där med att åka båt ser kul ut. Det har jag faktiskt aldrig provat. Förutom Waxholmsbåten förstås, och Djurgårdsfärjan.
Så härligt att våren har kommit till dig också med full kraft!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

13 maj 2009 20:29

Båt ... Det där vet jag ingenting om. Undrar vad det är.
Om du vill kan du TÄVLA på min blogg.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards