Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Den underbette Prinsen.....

Av Eva - 17 maj 2009 18:46



Den bredkäftade grodan eller den underbette Prinsen
   ....Det är frågan???
   Vilken dag det har varit !!! Klockan 6 i morse ringde väckar'n och jag
   undrade nyvaket om det var måndag....eller??! Söndag visade det sej!
   Matte såg lite småförvirrad ut o sprang på toan många gånger...
   Själv undrade jag mest vad hon höll på med??! Kl 07.17 stannade vi
   utanför Litzi o Molle...självklart blev jag ju till mej...Jag o Litzi smet
   o drog en repa runt huset....Vilken start på dagen tänkte jag!
   Jag o Litzi blev instuvade i vår bil....fattade "nada"....
   Så kom vi fram till stället jag var på igår med en massa hundar....
   matte fipplade med väskor o pärmar, för det var visst nån som skulle
   kolla att allt stod rätt till....fattade "nada"...
   Ulrika, Tito's matte dök upp och tog hand om Litzi o själv undrade jag
   bara vart hon tog vägen...Jahaaaa...vi var ju på den omtalade utställ-
   ningen!!! Nu trilla' 25-öringen ner...










  Här sitter jag o husse i solgasset ....jag undrar mest vad det är frågan
  om....







    Nu börjar det visst dra ihop sej....Min matte är ju inte så himla haj
    på det här, så här har hon just fått veta att vi snart ska in....







             
                             Kom igen nu matte....let's go!!!







             
                                    Jaaa, jag ska ståååå.....







             
                           Jag kan....(matte luktade korv)!!!








   Åja, visst kunde jag, jag gick utmärkt i ringen, matte var sååå nöjd !
   Sen kom det en tant fram (kallades för domare) o klämde o kände på
   mej...gick väl bra....men sen skulle tanten kolla mej i munnen...
   Tyckte jag inte!!! Nåja, hon sa att matte kunde få visa mina tänder
   och det gick jag med på...Vet ni vad hon säger ??? Han har ju under-
   bett, hon låter bestört.....Ja, det vet vi väl (världens i särklass fin-
   aste undebett dessutom)...hon sprang iväg o kollade i sina papper....
  


                                      BEDÖMNINGEN:

   Maskulin helhet med makulint huvud, bra ögonform, rejält underbett
   för dagen (?), normala vinklar, lång i ryggen. Bra päls, behöver ut-
   veckla rörelsern, rör sej smalt.







   HOn trodde nog att matte skulle bli lessen, för hon sa att jag var en
   jättefin hund....Matte är inte dugg lessen för hon tycker att jag är 
   perfekt ! Nu kanske underbettet går tillbaka lite när jag nu ska växa
   färdigt....vi får väl se ! Jag har skött mej jättebra idag och dom som
   känner mej sen förr trodde knappt sina ögon.....









              
                                        Therese o Alfons







              
                                           Birgitta o Hector






              
                                         Champion idag....
                                    (har inte koll på namn)







             
                   Monkan var på kurs...Ulrika tog hand om LItzi....







              
                                        ....Söt-prinsessan....







              
                                            Stå fint kan hon....







               
                     Ltzi gillade "tanten"....försöker ge henne en puss....







              
                                         Therese o Elsa







             
                             Therese's duktiga son Philip....







             
                  Här är 2 trötta hundar....Litzi som satt i skuffen
                  hoppade fram till mej....tror hon ville ha en kram....









   Fick vila en bra stund när vi kommit hem, sen blev vi bjudna till mina
   bästisar Eva o NIcke o Linus på kaffe o fika....









             
                                   Linus ville ta en match....







              
                                   Okej...dags för avspark...







             
                           Solen har skinit från en klarblå himmel....







             
                              Det blommar i rabatterna....







              
                          ...och jag njuter av kallt, gott vatten....







   När jag sen kom hem igen.....då såg det ut så här....







             
                                              .....zzzzzz....









             
                                  ...och vaddå underbett.....;))









   Nu ska jag njuta av söndagskvällen.....möjligen med att sova....
   kan säga, mest troligt!!!







   

                                                 


                                         KRAM VÄNNERNA!!!









 
 
Cesare

Cesare

17 maj 2009 20:02

Brorsan! Fattade inte riktigt hur det gick ?
Vi är snyggast i världen! saknar dig ! vi hade behövt raca lite..
Nattiskramar från Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Saphira

Saphira

17 maj 2009 20:56

så duktig du var, men det är klar vi Lagotto vet när det är allvar, fattar inte varför våra mattar oroar sig så, de borde lita på oss. Underbett eller inte du är super snygg.

http://saphira

 
Cesare

Cesare

17 maj 2009 21:06

Brorsan! Fattar ínte riktigt bedömningenen?Ünderbett... så skall det va.
Vi är bäst ! Måste inses!¨
Natti kramar ftån
trött Cesare!



http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

17 maj 2009 21:59

Alla: Jag glömde ju säga vad jag fick....sorry...det blev en etta, utan underbett hade det även blivit HP...så sa hon "tanten"!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

17 maj 2009 22:29

Självklart så har du skött dig, du är ju världsbäst!! Hmpf va är väl ett litet underbett, jo en del av dig och din underbara charm!! Snyggast i Piteå, det är du!!

Sov så gott trötte Prins!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

17 maj 2009 22:47

Men jättemycket GRATTIS till dej min prins. Du var ju kanonduktig och matte också. Tänk att flera av mamsens hundar har gjort sin utställningsdebut i dag. Var hittar jag resultaten? Vill veta hur det gick för alla i Pite.
pussar

http://lagottoflickorna

 
alfons

alfons

17 maj 2009 22:54

Vi tycker att du var jätte duktig på din första utställning,din halvsyster stod inte still en sekund när hon var i din ålder!
Förresten så är det min son Moltas som blev
svamp i dag!Gissa om jag är stolt. Men bilden som ska föreställa mig (alfons) är Matte och Bruno ./ Alfons

http://www.lagottoalfons.elza.dinstudio.se

 
Ruff

Ruff

17 maj 2009 22:57

Wow grattis Torsten! Kanon duktig var du ju och fint väder fick ni oxå! de där med visa tänderna är väl en träningssak. Matte får hålla en köttbulle precis framför nosen för då går de bra. Men fattar inte varför tänderna är såå intressanta. Kan väl människorna kika på sina egna tänder, de är inte alltid så perfekta! Grattis till 1an och den är du värd! underbett eller inte du är ju ändå Prins Torsten!

http://www.livetmedruff.blogspot.com

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

17 maj 2009 23:16

DUKTIG GRABB!! Du ser nu har du gjort debut i allvaret;) Din matte har helt rätt inställning...vad en "tanterna" säger om bett eller ditt eller datt så är vi alltid dom snyggaste på jorden i våra mattars och hussars ögon, och man är ALLTID samma hund som man var när man kom dit som när man åker hem!
Primo gillar inte heller när man ska glo honom i käften....jag är alltid dö nervös innan....men det har gått bättre och bättre....
Puss på dig världens bästa Torsten!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

18 maj 2009 08:15

Snyggt jobbat Torsten, jag visste ju att du skulle klara det. Dom där tanterna som klämmer på en , kollar kulor och tänder dom är inte så snygga själva alltid och dom får ingen bedömmning ;(
Etta betyder rött band va? Jag fick blått band och gå ur för jag är för stor men jag har 12 rosetter som jag fick innan jag växte mig stor ;) Hp Bir Bim Bl annat. Du ska se att du snart har en samling du också..

http://marno.bloggagratis.se

 
Yrsa

Yrsa

18 maj 2009 09:15

Vad duktig du var!!! Jag tycker du är snyggast i världen MIN Torsten. Puss/Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Birgitta/Hector

18 maj 2009 09:38

Grattis till ettan Torsten, du och matte skötte er alldeles lysande bra i ringen. Själv var jag nöjd och trött även om Hector hade "för små ögon" (?). Jag tycker att de är alldeles lagom stora :)

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

18 maj 2009 09:48

Snyggt jobbat på utställningen men använda vattenskålen som kudde.

http://lagottoteam.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

18 maj 2009 10:14

Va roligt att du var så duktig i ringen Torsten, vilken kille! Hoppas du fick mycket korv och kramar!

http://timsevimse.blogg.se

 
kulan

kulan

18 maj 2009 13:06

Hej snyggaste Torsten.... vad du är duktig.JAg håller med Ville, dom kunde bedömma tanterna istället så fick vi se hur lånt dom kunde komma. Vi älskar dig prinsen... du är bara bäst!!!
kulan

http://www.sykulan.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

18 maj 2009 21:08

Vad kul att det gick bra, dvs att du och matte uppförde er!!
Du är en himla söt och charmig och verkar väldigt trevlig, det är viktigare än att vara utställningsfin det.

 
Sara & Zlatan

Sara & Zlatan

19 maj 2009 11:44

GRATTIS Torsten! Vad duktig du är! :) "Give me tass" :D

http://sassabarill.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards