Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Torsten skeppshund....

Av Eva - 18 maj 2009 19:29



Tjenare på er!!!

   Det blev ingen vanlig måndag idag.....Det visade sej att husse hade
   tagit ledigt idag, bara för att vara med meeej.....kanske lite för att
   han skulle sjösätta våran "skorv" också ! Nåja, iallafall så var jag ju
   en självklar kompis på sjön ! Farfar kom tidigt o hämtade upp oss....
   Matte stod på bron o vinkade, hon skulle ju jobba hon !
   "Skorven" stod uppställd på Hattudden där farfar har sin stuga, ligger
   ett par mil söder om Piteå....









             
                                         Det här är farfar....







             
                      Det här är jag som säger: Kul att va' här!







             
                                              "SKORVEN"







 
   Medan husse höll på med båten, busade jag lite med mina grejjer....








               ....lekte även utställning....hörde hur matte sa ståååå.....







             
                     Så tog jag mej en promenad ner mot vattnet....








                        Det var soligt , varmt o skööönt....







             
                                      Snart i vattnet....







              
                           Oooo, så spännande...min första båttur!
                          (vi ska köra hem båten till hamnen i stan...)







             
                                  Mamma....hjäääälp!!!!







             
                           Nämen, det här går ju riktigt bra ju!







             
                      Framme i stan nu....Det blir definitivt båtliv
                      i sommar....









   När vi gjort fast båten jag o husse tog vi oss en promenad hem, det är
   nära från hamnen hem till oss! Ja, sen har vi busat o myst på jag o
   husse....Varit på några turer med bilen, köpt en beggad insatskamin
   till öppna spisen nere i gillestugan....den var tung!!! Jag orkade inte
   hjälpa till att bära, tur att starke mannen "lillhusse" kom hem o hjälp-
   te mej....
   Jag lider fortfarande av sviterna från gårdagen...dvs jag är lite trött
   än....alltså blir det nog att knoppa in på en stund!
  



                                            SUSSA GOTT!
                              
                                       KRAMAR TILL TUSEN

                                              TORSTEN                                          
    






 
 
Bella & Smilla med sin norrlandssjuka matte

Bella & Smilla med sin norrlandssjuka matte

18 maj 2009 20:34

Gud så vackert suckar matte åh vilka fina kort. Så fort det är natur osv från norra Sverige så går matte in någon form av extas och sitter och drömmer om när hon ska åka till Boden i sommar. Vi tittar på dig istället Torsten, du är mycket snyggare än några naturfoton.

http://lagottoteam.bloggagratis.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

18 maj 2009 20:56

Hej igen! Vi kommer gärna men matte ska åka tåg så vi får inte följa med. Men kanske nästa år om matte hittar någon bra stuga vi kan hyra. Jösses vad vi skulle pussa på dig då!

http://lagottoteam.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

18 maj 2009 21:35

Men så härligt du har det Prinsen.!!!!
Men en liten grej, var är din flyväst? Prinsar måste ha en sån på båtfärder.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Yrsa

Yrsa

18 maj 2009 21:38

Torsten ni kan köra båten till vår stuga så kan vi baaaaaaaaaddddddddddddaaaa. Matte är sur, hon ska passivitetsträning med mig - det är jag skitdålig på. Ligga och göra ingenting är inget för mig. Jag äter grus, skäller, försöker bita i mattes händer. Hon är alltså SKITSUR. /Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
Laurence

Laurence

18 maj 2009 22:00

så mycket du får vara med om.

http://saphira

 
Stella

Stella

18 maj 2009 22:17

Jösses vilken glidare du är, först en ledig dag, bara med husse, lyx!!! Sen så visar det sig att du har båt också, min päls antar nu sakta en grön nyans, så avis är jag!!! Du är väl värd allt gott :-)

Puss på sjöprinsen!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Cesare

Cesare

18 maj 2009 22:49

VICKEn Da! husse skall hämta vår båt på fredag, men det är bara en liten roddbåt och jag slär vad om att matte sätter på mig en flytväst!!!!
Natti
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
lOTTA

lOTTA

18 maj 2009 23:43

vad hääärligt!Du passar som skeppshund:D

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

19 maj 2009 00:18

Skepp OHOJ!! SÅÅÅÅÅ Avundsjuk jag blir! Jag älskar sjön/havet och att få åka i en båt..... MEN säger som Pia...var har du flytvästen vännen, den SKA vara på!

Puss puss din vita tuss!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Totti

19 maj 2009 02:05

Roligare att vara skeppshund än utställningschampion, men du fixar säkert det andra också, så småningom. Du skulle ha låtit domaren smaka på underbettet!

 
Ressu

Ressu

19 maj 2009 08:06

Ohoj - matros Torsten!
Jag var också skeppshund förut - på en segelbåt. Nu har vi inte kvar båten längre ..... men min flytväst har vi kvar!
Det är ett MÅSTE ombord. Och trots att vi är vattenhundar kan vi behöva flythjälp om något totalt oförutsett händer.
Simma lugnt!

http://www.ressu.se

 
Grålle

Grålle

19 maj 2009 12:26

Så fint du kan stå! Om jag varit domare hade du fått pris!
En sådan där "skorven" vill jag också ha. vart hittar man en sån???
Tjingeling

http://www.corrado.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

19 maj 2009 20:27

Vilken dag du hade!!
Sån där båt har jag aldrig åkt.
Bara roddbåt men det är också skoj.
Brukar ju hamna på mattes föräldrars ö då

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards