Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

God förmidddag!

Av Eva - 24 maj 2009 11:21






   Hallå på er!!! Igår kväll var jag så himla trött att jag orkade ingen-
   ting.....Frisk luft i nästan 12 timmar kan nog slå ut vem som helst!
   Jag hade en toppendag igår....ja, man kan säga att jag var i para-
   diset!!! Önskar att ni alla kunde komma till Furuholmen o våran stuga
   ....en ö mitt i, endast 5 små stugor, inga bilar....bara vatten o skog!
   Jag njöt varenda minut.....









             
                             Skynda er nu...jag vill fara!!!







             
                  ...suck...tog då en jädra tid....Undra om man kan
                  fånga en fisk...?







             
                                             And off we go!








                                Där borta är Furuholmen......







            
                                     ....snart framme....







             
                      Tur man är hund så man slipper tänka på
                       bryggan......







             
                     ....själv ägnar jag mej åt mer "hundliga" saker....







             
                       ....som att äntligen, ÄNTLIGEN få bada.....







             
                     ...tog mej några simtag tämligen direkt....







             
                      ...fick lite bråttom att känna fast mark under
                      fötterna......







             
                               ...faktiskt MYCKET bråttom....







             
                                 Hade ju öronen full i vatten!!!







             
                     Sen blev jag ju tvungen att hjälpa mormor....







             
                               ....ja, att grädda våfflor!!!







             
                     Så kom Quattro förbi en sväng...de har också
                     stuga här.....







             
                         ...men han var rädd (?) för mej o gömde sej
                         under bordet!!!







             
                  På himlen började det dra ihop sej till åska....







            
                   ...det började mullra och det blåste upp kraftigt...







             
                     ...men jag tog det lugnt jag...inväntade regnet....








            Regnet smattrar och jag får lite kli på magen...:)








     Sen tog jag en tupplur på och under Husses o Mattes jackor....
     Själva satt dom o huttrade....Mitt motto är: Allt för hunden!!!







             
                             Efter regn kommer ALLTID sol....







             
                             Jaaa, minsann det klarnat upp!









   Hade önskat en till dag där ute...men jag hinner väl!!! Idag vet jag
   inte vad det blir...Husse är ute o klipper gräset, jag sitter här o
   matte är slööö!!! Det är lite grått än ute men med förhoppning  att
   det kanske klarnar upp!







     

              


                                      KRAMAR TORSTEN!

 
 
cesare

cesare

24 maj 2009 15:34

Brorsan! Så himla bra du har det! Kan jag fåflyttatill dig ??? Ps jag skäller som en bandhund, men kan vara gullig emellanåt!
Kramisar
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Acke och Primo

Acke och Primo

24 maj 2009 21:13

Oj nu blir det svårt...vi är jätte avundsjuka på stugan, vattnet,båten,våfflorna...ja en del av oss säger VI FLYTTAR UPP NUUUU, men vi vill ju ha kvar våran matte...så vi får väl stanna här då....kanske kan komma och hälsa på, ja matte vill ju.....

Matte hälsar - härliga bilder!
Tjingelitjong vatten ballong!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

24 maj 2009 21:21

Vilket underbart ställe, jag vill, jag vill, jag vill komma och hälsa på dig!!! Det är ju som om du har en alldeles egen ö, häftigt!!

Sov så gott Öprinsen

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

24 maj 2009 21:29

Vet du Torsten, jag lyssnade på ett telefonsamtal tidigare ikväll.
Imorgon ska jag åka en sväng till matte föräldrars ö.
Paradiset är bara förnamnet.
Vatten överallt vatten och bara deras hus på hela lilla ön!
Gissa vem som ska bada???

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

25 maj 2009 09:17

Åh världens bästa Torsten...vilken utflykt du haft, så mysigt. Norrlandsbilderna är underbara säger mamma och ännu bättre med en Torsten på. Jag tycker att det verkar larvigt av den hunden att vara rädd för dig....:)

http://marno.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards