Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Måndag,,,,

Av Eva - 6 juli 2009 20:00



                                    


   Måste tillstå att de här dagarna med svalt väder INTE har varit så 
   himla kuligt.....Plötsligt ska det göras "nyttiga" saker...som att städa
   bilen, putsa fönster o skura!!! Jag vill INTE det!!! Alltså har jag lärt
   mej nåt nytt....när dom håller på med sina "nyttiga" saker och inte
   låter mej vara med....YYYYL....yyyyl....ja, vad ska jag annars göra??
   Inte för att dom bryr sej nämnvärt....men ändå!!!
   Fast vi for till skogs...och det var länge sen....vi har ju mest hållit
   till på havet på sistonde.....











             
                            ....få se nu...vad gjorde man här.....










                  .....sen blir ju inte alla bilder helt lyckade.... 









              
                                         ....nä, inte alls....
                                       (matte är en sopa)









              
                         ...nu kom jag på....man hämtar pinnar....









              
                                ...."åsså" äter man på dom....









              
                           Men hallå!!! Var inte det här frolic-trädet???









              
                    Eller hur, matte??? Ingen alzheimers här inte.....









             
                                         Japp! Här är en....









             
                             ...sniff, sniff....finns det nåt mer???









                
                                   ...ton i ton med sanden....










                               ...inte så pjåkig faktiskt....









              
                              Matte har blivit rena linslusen.....;)









   I eftermiddag har Yrsa varit hit en stund, ja och hennes matte o "lill-
   matte".....Min matte skulle hjälpa till och klippa lite på Yrsa, hon
   ska på nån himla utställning snart. Medan matte klippte gick Ullis,
   Yrsas "lill-matte" ut med mej...ja,ja, jag skötte mej bra...hon hade ju
   godis i fickan!









             
                  Jag visade Yrsa vattenskålen ute på balkongen....









              
                     ...medan hon drack, passade jag på att ta en titt....
                          och en liten sniff....









             
                            ....sen låg vi bara o tittade en stund....









             
                         ....sen skrek jag BUUU i hennes öra....









                
                  ....jag blev mest rädd själv....så rädd att mina
                        tänder kroknade......(hihihihi)









   Nu tror jag att  det vankas jordgubbar o grädde!!!! Smaskelismask!!
   Vet ni nåt.....snart kommer min gamla "mams" hit....undrar om hon
   känner igen mej??? Jag längtar iallafall!











                     HA EN BRA KVÄLL!!!
 

                                                  
   KRAM TORSTEN      

 
 
Ville

Ville

6 juli 2009 21:58

Underbara Torsten....idag rantade matte runt o0ch nyttigade sig åxå med en massa saker. Jag sa ifrån och bestämde en skogspromenad.
Gissa om matte blev glad när jag visade henne alla kantareller som jag visste om ;)

http://marno.bloggagratis.se

 
Yrsa

Yrsa

6 juli 2009 22:59

Jag har också träffat Pigge Pigelkott när jag var på prommis med Jocke men jag fick inte nosa! Sov gott!/Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

6 juli 2009 23:14

Du, här har det ÖST NER hela förbaskade dagen! Men du Torten...var har din skalle tagit vägen? Tillhör du "plattskallarna" nu...hi hi hi, näääää nu var jag jävligt elak! Du är sötast av dom söta och dina kroknande tänder....hmmm ja charmiga skulle man ju kunna säga;)

Så kul att du snart får träffa Pia!!
Tacka din matte för insättningen:)
Puss på dig knasboll!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

6 juli 2009 23:59

Typiskt mattar och hussar att få en massa energi i lite svalare väder...ja, RÄTT sorts energi (leka med oss vovs) är ju helt ok men som du säger: det ska städas och fejas och hållas på! Min matte har hållit på i garaget, där trivs inte jag, med att slipa massa grejer. Inte kul! Jag ligger ensam på utsidan och har tråkigt:(
Kram å slempussar fr. Zeldis!

http://zelda.bloggaratis.se

 
Sigge

Sigge

7 juli 2009 09:14

Ja du dessa människor och deras påhitt.
Samma sak här när jag skulle kunna tillbringa hela dagarna i skogen då ska matte göra en massa mänskliga tråksaker!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
ressu

ressu

7 juli 2009 11:13

Svalt väder är till för:
Långa härliga promenader i skogen, spårövningar, lek, träning och vila.
Under vilan kan de som då eventuellt har krafter kvar hålla på med annat - bara de inte stör eller för oväsen.
Matte ber mig tacka för grattishälsningen.
Ha det gott!

http://www.ressu.se

 
Hamlet

Hamlet

7 juli 2009 16:13

åh torsten! Vad du är fin när du är klippt :-)
Matte har pratat om några som heter Molle och Litzi och jag fattar inte varför hon blir så uppspelt över det, är det några roliga eller??
Dom ska komma ikväll i alla fall, så vi får väl se! Jag tror jag ska prova bita dom i öronen i alla fall :-)

Ha det gott!
/Hamlet

http://livetmedvalp.blogg.se

 
Stella

Stella

8 juli 2009 00:00

Vi bara piper in och önskar er en go natt, vi har inget roligt att berätta så vi ligger lite lågt med bloggen just nu...

Sov sött dyre prins!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,C0la

lotta med Juni ,C0la

8 juli 2009 09:44

härligt med hundbesök:)Tycker absoluuut att ni måste åka o hälsa på mattes vän på gotland:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards