Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Tänkte visa er...

Av Eva - 6 februari 2009 19:30

        God afton!!!
     
      Kan man tänka.....det är FREDAG-kväll
!!!! 
Vi är trötta o glada, undrar vad helgen har att bjuda på....

Idag tänkte jag visa er lite hur det ser ut hemma hos mej, bilderna blev inte bra men ändå....




   
Huset från framsidan( det här är för ett par da'r sen, innan  det började snöa så förb...)




 
Jag framför dörren ( den lilla skylten till höger om handtaget på dörren säger "Varning för hunden"...det är jag)





Precis här innanför dörren brukar jag ligga o vakta när jag är ensam hemma.....





Med hjälp av gamla Babben som hänger precis ovanför!





Min korg också i hallen......





Köksbordet.....





Här får jag också ligga....soffan i vardagsrummet ( fast i den ryms jag nästan aldrig, för där smäller husse o matte av varje kväll).





My's gamla säng...får jag ligga i....fast där är jag mest o busar, drar runt täcken o kuddar + tar dit alla mina leksaker så jag kan morra o skälla ordentligt (..ja va' f-n, man måste ju öva...)








Lill-toan...där slängs allt nr 2 som jag ibland gör inne.....





En egen kudde har jag alldeles nedanför sängen på mattes sida...men jag föredrar förståss sängen....(jag har väldigt, väldigt många ställen att sova på...)





Här hjälper jag min gamle husse att göra opp eld.....äääälskar att bli sotig om öronen, lyckas också varenda gång!!!




Avslutar rundturen vid bordet med ett glas vin.....(det är mattes, jag får som vanligt....INGENTING!!!)


Nu kan ni se en liten bild framför er när jag berättar nåt här hemifrån...hoppas jag...! Jag vet, jag är ganska bortskämd (eller älskad, som matte säger...), har ett stort hus, många sängar.....men tyvärr, bara en matskål!!!

Nu säger jag GO'NATT ( det är ofta läggdags tycker jag). Ny dag imorgon....


                                    SOV GOTT!
                                                  
            

                                     KRAMAR TORSTEN










 

 
 
Stella

Stella

6 februari 2009 21:17

Vad fint du har det Torsten, men det är klart, du är ju en Prins...
Lite komiskt, det du skrev om att vara bortskämd, precis så tänkte tydligen min matte idag, det är tur att vi är så älskvärda!
Puss på dig

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
cesare

cesare

6 februari 2009 21:22

Tjena va fint du har det brorsan!
Just nu är jag mutad med ett grisöra för att vara tyst..(tycker att det är en bra deal) och jag får inte mattes vinglas heller men ibland kastar jag mig upp i soffan så att innehållet stänker överallt! superkul
Ska gå min kvällstur och sen är det natti natti för mig
Suss gott brorsan
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

6 februari 2009 21:57

Stella; Älskvärda var ordet!

Cesare; jag har just tagit kvällsrutten, men vet du vad...det var så satans kallt (nästan-20) att jag struntade i att kissa, jag ville bara in! Jag får sova nödig...Sov gott!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Primo och Acke

Primo och Acke

6 februari 2009 23:20

USCH vi blir avis ( läs matte för vi skiter i hur litet vi bor!) på hur fint och stort ni bor!!!
Men du -20 grader!! Då gäller det att pinka snabbt så lille "pillevinken" inte förfryser!! Nääää så kallt vill vi inte ha, men gärna snön som du har.
Matte hälsar och säger att hon inte alls är duktig på sy...hon har "visioner" om allt hon ska sy och fixa.....än så länge ligger det högvis med tyger på "allt" hon ska göra! Men kuddarna har prio 1!
Ha en bra helg du lille sötnos!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

6 februari 2009 23:21

Vi ska också nana nu, mamsen är helt off sedan besöket hos tandnågonting, inte har hon orkat blogga heller. I morgon voffar vi igång henne igen
natti natti och puss

http://lagottoflickorna

 
Marie

Marie

7 februari 2009 01:16

Här händer det saker! Kul att se hur du har det! Den lilla snön vi fick har regnat och töat bort igen - så var det med det!

Trevlig helg!

http://hundblogg.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

7 februari 2009 02:54

Ja du... heter man Prins Torsten så skall man ju bo ståndsmässigt eller hur? och ha många goa sängar att gosa i. Jag är här på min nattliga runda för att se om du sover.
Jag har varit hos Stella oxå och hon sussar sött
Puss på dig dyre prins

http://www.sykulan.se

 
Ingen bild

malte o snoken

7 februari 2009 09:36

hej torsten! klart våran matte måste sagt pussa torsten! det tror vi efter att ha sett dig! Puss

 
Frans

Frans

7 februari 2009 10:02

Va fint ni har det hemma! Jag hade (har) en sån där korg som Torsten har i hallen. Dock insåg jag hur roligt det är att ta ut dynan och kasta omkring och busa och bråka med den så nu ser den inte ut som någon dyna längre. Själva korgen brukar jag oxå försöka kasta omkring. Roligast var när jag var lite mindre och fick korgen över mig och sprang omkring som en vilsen sköldpadda med huvudet inne i skalet. Det tyckte matte var roligt iaf. Inget som Torsten upptäckt ännu? Vi har oxå fått en himla massa snö... åhhhh Fast den är rolig att gräva i! Trevlig helg!

http://uglybird.blogg.se

 
Ruff

Ruff

7 februari 2009 15:03

Hej Torsten! Ja jag vet matte och husse var borta jääätte länge. Tur är så trivs jag väldigt bra hos faster och farmor men de är ju inte som hemma. Nu dröjer det ett par veckor tills nästa gång iaf. Och jag är riktigt avundsjuk över så stor hus du bor i! Vi bor i en liten två utan trädgård. Den där soffan såg riktigt mysig ut! Fast det är nog tur att vi inte har någon graskamin hemma, tror jag hade dött av värmeslag. Jag vill ha det kallt! Men som sagt du bor jätte fint!

http://www.livetmedruff.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards