Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

ONSDAG...

Av Eva - 18 februari 2009 18:34


                         

   
          Jag undrar om det är meningen att man ska frysa ihjäl??!
          Nu får det faktiskt snart räcka....tom matte är lite less...

Idag var det alltså då dags att bekanta sej med mattes jobb...och ja, vet inte vad jag ska säga...tror faktiskt att jag hellre stannar hemma.....





Klar!





Sträckt koppel idag...ivrig!





Snart framme....





...framme.....





Va'???? Vaddå städa.....jag ska ju klippa....





Vad är det frågan om...var är kunderna?





Nä, nu jäv... VOV,VOV....(säger till på skarpen där)





Provar stolen.....Vem är snyggingen i spegeln?





...undrar om de har nåt för "krusigt" hår...?





Nu då matte, får jag klippa nu?





Va...sitta o vänta....på vad?? Medan DU klipper....





Fy sjutton.....trodde att jag skulle jobba ju! Äh, skit samma!
Jag sover en stund!



Så kan det gå när inte haspen är på! Besviken....massor!!! Så nu vet ni varför jag kommer att stanna hemma istället...




 
Dock EN glimt av ljus....När vi skulle gå hem på lunch träffar jag på den här trevlige killen, alldeles utanför "jobbet"... En blandras mellan labrador, schäfer o st bernard....Mycket trevlig!



Så gick vi hem och fick oss lite lunch......sedan, som vanligt...ut o pinka!





-21 grader mitt på da'n!





...ehhh, känner inte igen mej riktigt.....





Däremot kastar jag mej mot kända som okända

snööööhögar!!!!!





Ser ni att det snöar trots solen o kylan....Konstigt!





Man fixar inte att stå still i denna vargavinter....





Men guuuud vad jag fryser!



Även om jag gillar att vara ute så finns det gränser, och den senaste veckan har jag frysit rätt mycke'....Jag måste nog få ett täcke iallafall!
Ska snacka med matte....
Nåja efter lunch stannade jag hemma, det var väldigt sköööönt....





Nä gå du, matte......nä, jag är inte ett dugg lessen.....jag stannar här...Hej då!



      
Kipp på du, matte!!!!
                                                  
    



                        GO'NATT OCH SOV GOTT!!
                              KRAM TORSTEN




 
 
Stella

Stella

18 februari 2009 19:18

Puh, vilken tur, du fick behålla pälsen!
När vi åkte hem från jobbet idag så var det väderprognos på radion, de pratade om -35 i norr, brrrr, vi skickar värmande tankar till er och hoppas att det inte blir så kallt hos er!
Så du trivdes inte på jobbet? Jag trivs bra på mitt, där är det jag (tills i morgon) som bestämmer!
Pussar till prinsen!

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

18 februari 2009 19:59

Näääää va tråkigt! vi hade väntat oss bilder på dig när du charmar kunderna till det mest fantasifulla frisyrer!
Vara med när matte dammsuger?? Men hallåååå är din matte riktigt "navlad" eller?? Du skulle ju jobba! Sen gå ut i en fruktansvärd kyla....URK djurplågeri tycker vi...näää Torsten vi hör ju att du måste komma hit till oss!! Bara -7 grader ( förvisso har ngn snott solen)så man orkar springa i skogen hur länge som helst....
Vi bokar biljett på tåget nu med detsamma:)

Sov gott grabben, glöm inte sätta på dig pyjamasen så du inte fryser "pillevinken" medans du nannar!

 
kulan

kulan

18 februari 2009 20:03

Stackars Torsten-Frosten vad du fryseer om dina tassar. Oac inte fick du klippa tanter men vadddåååå städa!! det kan dom väl ha praktikanter till. Nej du gör rätt som strejkar och stannar hemma
Natti på dig lille krulltott

http://www.sykulan.se

 
Ingen bild

Acke och Primo

18 februari 2009 20:28

Vi har oxå smakat semla idag!! GOTT ÄR DET....
Nanni nann på dig!

 
Cesare

Cesare

18 februari 2009 22:12

Himla skönt att du har pälsen kvar! Tur att det inte är lika kallt här, fast ändå lite för kallt att pinka..
Natti natti från
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

18 februari 2009 23:16

Stackars dej lille gosunge. Hur kunde mamsen skicka dej till sån kyla? FYY på henne. Lyssna inte på Acke och Primo, du ska komma HIT. Du kan ju alltid skicka några minusgrader till oss, vi har inte så många. Bara sådär 3-4 på dagarna och ingen snö heller!!! ORÄTTVIST
värmepussar

http://lagottoflickorna

 
 Anna med flock

Anna med flock

19 februari 2009 08:56

Jaså, du tyckte inte det var något kul på mamsens jobb...nää kanske har du det bättre hemma i lugn och ro. Jisses vad kallt ni har det, förstår om ni inte vill stå still på promenaderna vare sig du eller matte.

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards