Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Mycke

Av Eva - 20 februari 2009 20:18



Oj, oj ,oj  , det blev mycket idag....
En väldigt händelserik dag för en liten Torsten!!!!
Vi började som vanligt med att kliva upp tidigt....




En mycket vacker morgon...typ 07.30



SEN...började min väntan!!! Monkan, MIN Monkan hade sagt att hon skulle titta förbi vid 11.00......Så jag började vänta 10.30 Matte kokade kaffe o plockade fram fika...jag la mej framfär dörren o väntade......
Så stod hon plötsligt där....min Monkan.....guuuu' va' jag gillar henne!!!! Hon tycker jag är snygg! JAG tycker hon är snygg! Puss, smack....gill.....!
Sen skulle hon på spa, hoppas hon hade det döööö-sköööönt!






En färdig tuggad pinne som jag sett hela veckan....





Idag blev den min!!!!





Vi går promenaden....





...vi dansar fram o ler....





...det står nåt där.....





Undrar om jag är närsynt....





...vaddå, genomfart????





Nääää, gäller inte mej!!!





Tur va'?


Efter lunch idag ville MY låna mej...faktiskt till sitt jobb!!!!
Himla många jobb jag har.....
Hon är personlig assistent hos GUNNAR och han gillar hundar minsann!
Babben, min föregångare, hon var där många gånger, men det här var min första....jag har varit lite för liten innan!





På väg mot nya mål....





Bekantar mej med Gunnar ....





..som är en trevlig man....





Ser ni...Torsten får nåt gott av Gunnar....





KRAAAM på dej Gunnar!!!!



Man blir lite trött när man ska koncentrera sej på många saker....
Först Monkan (min favorit!!!) och sen Gunnar (kan bli favorit...), så när jag kom hem vid 15.30...så nästan dog  jag...





...så här har jag sett ut i flera timmar.....



Matte har varit o petat i mej "Torsten, lever du...?", jag har försökt säga "ja", men intet ett ljud har kommit över mina läppar....
Just nu, i skrivande stund, är jag någorlunda pigg....men jag får skynda att fynda....eller, jag menar.... skynda att synda....eller jag menar.....
Ska nog ändå sova nu! Imorgon är en annan dag....




                                         

                TYCKER OM ER SÅ MYCKET.....  

                            SOV SÅ GOTT!

                             TORSTEN








 
 
molle

molle

20 februari 2009 21:33

go kväll i stugan..
hälsa gärna på hos mig jag bjuder på gott

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Totti

Totti

20 februari 2009 21:38

Vad duktig du är som jobbar, fast du inte är äldre. Det blir nog något stort av dig, ska du se. En St Bernhard, kanske? Jag ser att du tränar till att bli lavinhund också. Men ta det försiktigt, så du inte drunknar i snön.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

20 februari 2009 21:45

Oj huuuva Torsten så mycket snö du har... och vad du kan jobba . Det är inte dåligt att bli personlig assistent prao. Du tog ju Gunnar med storm det syns ju.Men du, det tar på en att jobba så sov du så gott imorgon är det ju lördag och ledigt
kulan

http://www.sykulan.se

 
Timse och Ina med matte

Timse och Ina med matte

20 februari 2009 22:41

Oj vilken händelserik dag du haft, var bra att du är en sån social kille som verkar gilla alla, klart man kan få många favvisvänner då.

http://timsevimse.blogg.se

 
Stella

Stella

20 februari 2009 23:06

Jag förstår verkligen om du är trött, det blir så när man jobbar. Sicken snäll kille Gunnar verkar vara, generös liksom..
Sov nu så gott!

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Acke och Primo

Acke och Primo

21 februari 2009 00:03

Men du ser Torsten, din önskan du skrev om igår att du oxå ville ha ett "sånt" jobb gick ju i uppfyllelse!! Du ser du kanske är "medial" eller nå´t?? Vem fasen vet....en tapet eller en som sket!! Neeee nu ballar det ur....

Snacka om massa snö du har....och vaddå gäller ej genomfart?? såna skyltar gäller INTE oss!! Men du kollade inte ifall det stod ngt om lavinfara för det verkar ju vara högaktuellt hos er snart!
Näää vi är oxå trötta idag....jobbat oxå ju!

Natti fnatti, skrutt och bäng i en rasande fläng hoppa nu i din säng!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

21 februari 2009 01:54

du har då mycket att stå i. Tänk att få vara assistenthund för ett tag. Så mysigt ni ser ut att ha det, du och Gunnar. Nu blir vi ännu stoltare över dej
pussar

http://lagottoflickorna

 
Yrsa

Yrsa

21 februari 2009 09:18

Va kul du verkar ha haft idag, och mycket att göra. Ha en skön helg Torsten!/Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
Cesare

Cesare

21 februari 2009 09:55

Tjena brorsan!
förstår precis hur du känner dig..det är skittufft att jobba hela dagarna...
cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards