Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Utflykt

Av Eva - 14 mars 2009 18:06



Imorse vaknade jag jättetidigt, väckte förståss både matte o husse. Dom sa flera gånger "lägg dej o sov, Torsten!", men näää, jag kunde inte...trängande behov, så efter en stunds tragglande fick jag upp hon, matte! Ja, så vi klev upp 06.30 redan....Som tur är så tycker matte om att vara uppe tidigt för dagen blir mycket längre då, säger hon, och ja....en viss poäng har hon ju!!!
Solen är på semester fortfarande....eller så har någon tagit den som gisslan, här är den då inte!!!
Vid tio-tiden i morse började  husse o matte att packa ihop grejjer....typ, gjorde matsäck, min overall dök upp (suck), hämtade skoterkläder o sånt, så jag fatta' ju precis vad som var på gång.....Kinnbäck o "Gamla Bettan"!!!!








Höll mej på behörigt avstånd när husse skull dra igång....







Bbbrrrmm, brmmm....jajamän, på tredje rycket!!!
Hon är pålitlig "Gamla Bettan"....







+ grader idag...hela 2 stycken....







Påklädd o klar....Då drar vi!!!







Väl på stugan, ute på Furuholmen fick vi skotta lite....







...även lite häng från taken....







Någon hade glömt jättegoda "chokladbönor" i snön.....(Ajabaja Torsten, sa matte, inte äta.....Renskit!)







Nånstans där bakom är den....SOLEN...men näää,
inte idag heller!!!







Åååå, en boll...men se godda'!







Kulig liten sak det här.....







Försöker stirra ner den till KIna....







Tänkte bara visa er....Jag kan slå knut på mej själv!
Kan ni...??!







Trodde faktiskt aldrig att du skulle fråga....
Tack, jag tar gärna en macka!!(Lägg märke till att jag
har sluppit ur overallen...)







Stilstudie på min bästa HUSSE!!!







Torrige T, han satt här breve'
stirra på styret...ville ju köra
Men husse vägrade att på detta höra...
Inget för hundar, det sa han tvärt
Men Torrige T har ju av honom lärt,
ryckte i snöret o tryckte på gasen...
Lättlärd....ja, det tillhör rasen!







En trött "T" på väg hem i bilen...







Har vi långt kvar....???!








Då stundar melodifestivalen....vet inte alls vem jag tycker ska vinna....
Tänker spana efter Monkan jag, hon är ju där....kanske hon vinkar till mej! Ha en bra kväll o håll tummarna....för att Monkan vinkar...
Imorgon kanske solen kommer....




                                                  
       
                    HA EN BRA KVÄLL I TV-SOFFAN!

                          SYNS IMORGON!
                         KRAM TORSTEN!




              





















 
 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

14 mars 2009 19:18

oj vilken härlig dag..å härliga kort:)renskit..har jag inte sett sedan jag var liten..å smakat har jag aldrig gjort;)ha en skön tvkväll:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

14 mars 2009 23:00

Mysigt med utflykt! Vi har inte gjort nåt skoj idag, bara haft en lugn dag.

http://timsevimse.blogg.se

 
salma

salma

14 mars 2009 23:28

Åh lille Torsten du är så söt.
Men det är otroligt vad mycket snö du har. Renbajs har du också det låter gott.

http://salma.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

14 mars 2009 23:38

Fick du verkligen inte smaka på godiset som renarna hade lämnat åt just dej?
pussar

http://lagottoflickorna

 
Acke och Primo

Acke och Primo

14 mars 2009 23:56

WOW vilket tjusigt rim du fick ihop;) måste vara "norrlandsluften"....eller plusgraderna:)

Du dom där choklad plupparna såg ju smaskiga ut! Vi har ju en annan sort en Ren, Rådjurspluppar, GOTT!
Kramis söt"plupp"

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

15 mars 2009 01:28

Hallå Goding, bara jag som tassar in så här mitt i natten... Du har ju oxå haft en kanondag ser jag, renskit har jag aldrig smakat, kan du skicka några till mig??

Hoppas du sover gott!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

15 mars 2009 01:53

Hallå Torsten, va avis jag blir på dig som får åka scoter det har jag aldrig fått göra för det finns inga såna här.
Men gissa om jag har haft en rolig dag jag oxå. STELLA kom till oss idag.Och jädrans va kul vi har haft och jädrans vad skitig hon blev. Många spagropar blev det och mycket lerinpackningar.
Sedan blev det melodifestival så jag har sjungit "Snälla Stella Stella,stanna kvar hos mig..."men hon var tvungen att åka med matte hem till Borås trots min sång :-(
kulan

http://www.sykulan.se

 
Cesare

Cesare

15 mars 2009 11:03

Tjena brorsan
Inga fara med solen för den är HÄR!!!!!
vovs från
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards