Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Sol och snö och is......

Av Eva - 5 april 2009 19:58



                 



Söndag morgon...och vi vaknade.....Matte både såg och lät mycke' bättre... Solen sken, klarblå himmel.....glada människor i huset.....
Kaffet blir kokat, mackorna görs i ordning....ryggsäcken packas.....Jag vet, jag vet.....det blir ut till stugan idag!!!!!









              
                          Ho, ho, ho....jag ser den....STUGAN!!!







 
                                         Där är den....







              
                          Men guuuud, vad jag får bråttom.....







Himla roligt att äntligen få komma dit igen! "Gamla Bettan" (skotern) gick igång som vanligt....Mormor o morfar gick också igång som vanligt....Ja, allt var bara toppen!









              
                        
Drog igång "lagotto-rejset".....







              
                Lägg märke till "svallvågorna" i snön.....dom har jag gjort!







              
                Hjälper husse upp...Han har just gjort en snöängel....
                              (Han är så himla söt)







              
                                 En riktig "autostrada" på isen.....
                             (rena drömmen för en spring-glad Torsten)







              
                    Man kan ju undra vad husse o matte har i benen,
                    som går så himla krokigt......







              
                 Finns ju inga snöhögar där på isen....men jag gjorde mitt
                 bästa....försökte äntra en liten is-formation...







  
                Äntligen dags för lite korvgrillning
......







              
              
                

              
              
                                 Jag tiggde av morfar....







              
                              ...jag tiggde av mormor-----







 
                                         BINGO!!!!







              
                          Min mormor, hon kan inte motstå mej.......
                                    Altid får jag nåt gott!







 
             Mina polare, Gösta o Sven, tittade förbi en snabbis.....







              
                       Var det nån som sa nåt om underbett...????







Jösses va bilder det blir...och ändå är det massor kvar!!! I morgon ska
ni få mera....  Då ska ni få se när jag lär husse dansa soldansen.....
Jajamen....alldeles sant!







              
                             SLUT FÖR IDAG, TACK FÖR IDAG!!!
                                         KRAMAR TORSTEN




                                












 
 
Stella

Stella

5 april 2009 20:46

Mormödrar är bara bäst!!! De där polarna, Gösta och Sven ser lite skumma ut, jag skulle nog hålla mig borta från dem, håll dig till din mormor i stället..

Nu ska jag sova vidare, Puss till prinsen!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Laurence

Laurence

5 april 2009 20:51

vad vackert det är när solen skinner. det är nästan man vill dra norut istället söderut. puss på dig söta prinsen

http://saphira

 
kulan

kulan

5 april 2009 22:47

Ja du nTosten vad vore livet utan "mormorar"
Gösta o Sven ser lite mysko ut, jäkla stora morrhår dom har i pannan och ingen svans....
Kula att din matte har piggnat till.
Snökramar från
kulan

http://www.sykulan.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

5 april 2009 22:50

Oj oj, vilken härlig mormor du har. Såna kan aldrig motstå en söööt Lagotto. Vadå underbett? charmigt tycker vi (kanske inte domare)det är därför du är så oemotståndligt sööööt.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Mia, Stellas "moster"

6 april 2009 00:04

Det finns väl ingen som kan motstå dig Torsten! Danskungen eller dansprinsen av norrland med världens charmigaste underbett! Vad vore livet utan mormoar?!!

Puss på läppen o sov gott!

 
Ingen bild

Acke och Primo

6 april 2009 00:32

Men hallå Torsten....vilket land bor du i?? Massor av vitt, konstiga djur på isen....

Matte säger att nu vet hon varför husse gillar korv, han är ju från Kiruna och ni verkar gilla att grilla Falukorv där uppe!!

Tjingtjong tjock kalsong!

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

6 april 2009 07:46

Åh gud så härligt suckar våran matte helt underbart tro vi flyttar uppåt. Matte's norrbottengener som gör sig påminda. Korvgrillning det är det bästa vi vet och vilken mormor en hyvens tjej som förstår sig på en lagotto mage.

http://www.lagottobella.com

 
Bengta

Bengta

6 april 2009 08:37

Hej igen måste ju svara på din undran uppväxt i mestdels runt Bodträskfors och trakterna mellan Boden och Jokkmokk. Flyttade i 8-årsåldern till Borås men har varit mycket där uppe fast tyvärr inte på senaste åren men planerer att snart är det dags men det är så långt. Det är väl något med åldern en längtan som gör sig påmind.
Ja så nu vet ni det.

http://www.lagottobella.com

 
Ville

Ville

6 april 2009 09:09

Åh vad du har det bra Torsten...snö och såna där rendjur...måste säga att jag iaf blir avis. Sen har du ju en bradig mormor åxå..avis igen ;(
Men matte säger att jag inte ska klaga men jag hade gärna tagit semester från vitsipps jakten för att hälsa på hos dig och racat i snön...
Söt är du med ditt underbett och jag kan tänka mig att korvar ligger bra där..
Puss på dig söt Torsten säger matte och jag Viftar glatt på svansen för dig

http://marno.bloggagratis.se

 
Molle&Litzi

Molle&Litzi

6 april 2009 09:38

Mormorar dom är bra dom. Alla på rallykursen hälsar puss på nosen till dig Torsten och så hej till din matte.

http://lagottokrullet.blogg.se

 
Ruff

Ruff

7 april 2009 12:00

Åh vilka härliga vinterbilder! Önskar att snön skulle ligga kvar här med...
Faster tycker du är så gullig skulle jag hälsa med

http://livetmedruff.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards