Direktlänk till inlägg 7 april 2009

Hå hå ja ja....

Av Eva - 7 april 2009 20:05



                           
Några minusgrader när vi vaknade och sol....Kan knappt bli bättre! Här vill vi att det ska va' lite nattkallt , åtminstonde över påsk så det inte blir blött på isen! SEN kan allt få smälta ner o dööö, efter påsk vill vi ha VÅÅÅR!!!









             
                
Matte o jag for ut på isen på lunchen...det var så
                 härligt väder......







             
                      Spanar i solen om jag ska se nåt kul....







             
                       ......tittar noga åt alla håll....







 
           Ser bara matte...suck....o hennes kamera....







 
               ....och några människor med spark....







 
                 Lika bra att röra på sej...man kan ju bli stel....







 
           Strömlida-backen...Här gick matte skidskola när hon va' liten!







             
                                    Jag springer vidare!







             
                       Passa på att titta nu...medan jag har något hår kvar...









Vi hade en jätte skön stund där ute! På isen satt det en "pippi-birdie", som jag ville titta lite närmare på....Men den flög ju iväg när jag kom lite närmare.....och jag sprang efter!!! Jag hörde där i bakgrunden hur matte ropade o visslade o hade sej....men jag ville bara hinna ifatt! Jag sprang jättelångt bort, matte säger att det var tur vi var på isen...som är oändlig, nästan....Till slut hade lilla fågeln (matte kallar den för Skata) försvunnit och då såg jag matte som en liten prick, långt, långt borta....Behöver jag säga att hon var sur???? Fattar nada.....











             
                  
            Detta har hänt ikväll .....







 
                     Numera "italiensk naken hund"...
                    Lägg märke till saxen som typ hänger där under
                    bordet......Jag blev less helt enkelt!!!







              Sen ville jag inte vara med på bild....jag är snaggad igen! 
              Ni lär få se sen...förmodligen!







                                                  
       

                                 SOV GOTT!
                             KRAM TORSTEN




 
 
Ina

Ina

7 april 2009 20:51

Jaga fåglar det är kul det du torsten! Synd bara att våra mattar inte tycker likadant. Tur jag slipper sån där pälsvård som du får, verkar jobbigt...tycker det räcker med att matte envisas att ta fram borsten imellanåt.

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

7 april 2009 21:02

Jo det lönar dej att hitta sällsymta svampar.
Matte går runt med ett fånigt flin.
Svampen växer på kyrkans mark och de har sabbat skogar till förbannelse här.
Men nu så...........blir i alla fall en del de inte får röra tack vare oss!!!!!
Tack för att du är stolt över mej!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

7 april 2009 21:42

Det här blev ju värsta cliffhangern, vi vill ju vet hur du ser ut nu :-)

Det där med att springa för långt från matte är aldrig populärt, och dom vänjer sig aldrig, men de hinner heller aldrig i kapp oss!!

Sov nu så gott, nospussar!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia, Stellas "moster"

7 april 2009 22:00

Typiskt skator dom ska alltid retas!!
Väntar med spänning att få se dig i nya frisyren.

Kraaaam på dig

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

7 april 2009 22:45

Säg till din matte att det inte är någon fara med att vi springer långt bort. Vi vet exakt var vi har dom. Snygg blir du säkert i din nya frisyr. Söttorsten

http://lagottoflickorna

 
kulan

kulan

8 april 2009 01:47

VI VILL SE, VI VILL SE... din nya frisyr. Du får inte hålla oss på halster så Torsten, tänk på att vi inte kan sova i natt bara för det. På bilderna idag har du ju "punkfrissa! hi hi så det blir spännande att se vilken frisyr matte har gett dig nu.
Och du, jag försår att din matte tycker det är läskigt när du springer så långt.
Nyfikenkramar från
kulan

http://www.sykulan.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

8 april 2009 08:44

ojoj, vårfiiin minsann:)synd att inte affe kunde komma dit o babbla då;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards