Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Påsk med dimma o sol...

Av Eva - 12 april 2009 19:02



                              

           Nu är vi hemma igen efter två dagar ute i Kinnbäck, Furuholmen
           och Finnhamn....
           Gudars vad jag är trött!!! Man har ju inte haft tid att vila, så
           nu bara lääängtar jag efter min soffhörna!!!
          När  vi for igår var det tyvärr tjock dimma....som dessutom
          höll i sej hela dagen o hela kvällen!









 
      När vi kom ut på stugan, hade redan "mostra" med sällskap
      kommit.....







             
                      Bl.a denna distinkta herre...Jamie 13 år....







             
                        ...och hans "bror" Rasmus, också 13 år!!!
                           Visst är de vackra??!!







             
                            Dimman fick vi inte med på bild,
                            men väl frosten av all fuktig luft....







             
                 På kvällen var det påsk-middag i Finnhamn,
                 hos Kerstin o Bertil....







             
                         Mini-människan Simon hade fått LEGO av 
                         påsk-tuppen....







             
                                  Likaså hans bror Simon....
                              Fasiken, va' tuppen är generös!!!







  
             Jag som för någon månad sen inte kunde gå i
             trappor.....klättrar nu ogenerat i den branta trappan
             upp till loftet....Jajamen, jag gick ner också!!!!









         Sen förstår ni, sent på kvällen, startade vi upp "Gamla
         Bettan" och körde hem till Kinnbäck...det var becksvart och
         tjock, tjock dimma! Men jag kunde tryggt slappna av...det var 
         ju husse som körde!!! Så efter en natt i ett obekant rum (jag
         har aldrig sovit borta förr), vaknade vi till....SOOOL o blå
         himmel....










                    
                          Måtte "hon"  starta idag också....?
                              ....bbbrmmm, bbbrrrmm......







                 
                                           Go'väääder!!!!







 
                     Mormor har verkligen fattat det här med
                     godbitar.....Livet blir ju så mycket trevligare.....







 
                     Va'???? En säl-koloni...eller?!!!







             
                         Näää...bara två goa grabbar som gör änglar
                         i snön....







             
                             ....o Bertil som pimplar.....







             
                        Kocken husse, steker pannkaka......







             
                     ....och hunden Torsten...han tigger....







              
                      ....det brukar liksom löna sej.....









        
Nu orkar inte jag skriva nåt mer, för jag vill bara sooova!!!!
        



                                           SOV GOTT !!!!

                                      KRAMAR TORSTEN




                                                  
         
























 
 
Acke och Primo

Acke och Primo

12 april 2009 22:33

WOW du har haft det göttigt ser vi!! Matte mår pisspass vattenpass, så vi får gå och pussa på henne nu...men vi har insupit allt du gjort och söt som alltid är du....även i "förndrings" utstyrseln...hmmm du skulle sett oss förra året....

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

12 april 2009 22:47

Go kväll världens finaste Torsten!
Vilken helg du haft, det där med snö verkar så långt bort för vår del...

Sov nu så gott lille Pitepalten så syns vi här i morgon!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

12 april 2009 23:37

Välkommen hem igen o dyre prins... Vad roligt du har haft det. Och att träffa mormor det är något visst, eller hur dom trollar alltid fram något gottigt.
Sov nu lille prinsen
kulan

http://www.sykulan.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

13 april 2009 09:34

Mysigt ni haft det. Har du inte bada ute än tänk vad kul det ska bli fast det är klart med is kvar på sjön går det inget vidare. Men vänta tills vattnet har blivit varmt det är ganska kallt även här nere än, man får bara var i kortare stunder. Du har ju hela Pite havsbad att upptäcka oj vad vi är avis, tänk att få ränna runt där.

http://www.lagottobella.com

 
'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

13 april 2009 11:09

underbar påskhelg du haft:)vilken duktig klättrare du e torsten, vi är imponerade:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

13 april 2009 15:53

Torsten lilla....jag mår rätt bra iallafall även om jag har mina krämpor daglidax, men dom är ju liksom en del av mig så jag tar dom som det kommer....Men ibland måste jag få gnälla av mig:)och det är egentligen inte gnäll utan en del av min vardag som jag skriver om....
Puss på dig sötnos, du får helt enkelt ta tåg eller flyg hit och följa med och bada!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

13 april 2009 18:58

Mina sjöar dom är minsann badbara dom!
Verkar som om du har haft det trevligt.
Jag har tävling hos mej nu!

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards