Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Ja, ja...städdag....

Av Eva - 16 april 2009 21:02



                   
            Tack o lov, var det inte mej matte jagade med dammsugar'n...

            Torsdag idag och matte började jobba lite senare ....Det brukar
            betyda ett frenetiskt städande och jag lovar, hon ser ut nästan
            som hon på bilden....Galen alltså!!!









             
                            
En dammig lagotto som försöker få luft....
                              ( dvs...Torsten är jätteless att städa)







              
                                          Solen hänger på.....







             
                  I dessa tider är det träget nosarbete som räknas....








               Mmmmycket träget.......sniff...snuff...snaff....







             
                  Sen när man sniffat färdigt....läge för att sola....







             
                         Tro för all del inte...jag säger INTE.....







             
                      ...att jag för EN sekund har glömt....







             
                      ...att det är SNÖHÖGARNA jag vill  svalka
                          rumpan på.....Trots virrig vår-yra!!!







             
                          Hehehehe....man kan väl gilla båda delarna!!!









          
Blev inte mycket idag inte, men det kan bli lite för mycke' 
           damm i hjärnan ibland....på vissa alltså....Då kan det vara
           jädrans svårt att vara kreativ.....






                                   Imorron är det fredag!!!


                                       SOV SÅ GOTT!
                                    KRAMAR TORSTEN





                       
"Glöm inte att en svans är en svans--
                          och inte bara en stump där bak."

                                                  
               N. Puh







GO'NATT!







 
 
Sigge

Sigge

16 april 2009 21:37

Finns väl inget värre än människors städande.
Dammsugaren är vidrig och jag försöker alltid nörda den.
Tyvärr utan framgång.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

16 april 2009 21:48

Nämen jösses det är ju våran matte ni har på bild som dammsuger. Ja det är på pricken likt vi är helt säkra på det. Matte gav upp med bloggandet idag det har bara strulat.

http://www.lagottobella.com

 
Stella

Stella

16 april 2009 22:34

Jösses vad det tar på snön uppe hos er, härligt!!
Vi är lediga i morgonförmiddag, kan ju gissa att det blir städning, funderar på strejk... Vet du vad mormor Kulans hanhund gjorde?? Han pinkade alltid på dammsugaren, ska klura på hur jag kan förstöra den... Återkommer om jag hittar någon lösning!

Puss på vårprinsen!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

16 april 2009 23:02

Städa, vad betyder det? Det är nog det som mamsen gör det brummar lite från ett rör vid huset. När hon öppnar dörren säger hon; kom små änglar, nu är det färdigstädat.Hon är lite knepig.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Cesare

Cesare

16 april 2009 23:10

Städning kan vara kul.. bita i borste och skurborste, djäklar va halt de blir, men dammsugaren gillar jag inte, som tur är inte mina människor så städiga av sig
Smile på dig brorsan
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Yrsa

Yrsa

16 april 2009 23:11

Min matte har också städat ikväll. Det var så fint tills Ullis kom in med mig från en kvällspromenad då blev det tassmärken överallt. Matte suckade lite och sa, jaja så är det när man har hund, det finns värre saker här i världen, va bra och snäll hon var idag!Puss Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

17 april 2009 01:48

Vad fint vårväder du har fått Torsten, men.....vad skådar mitt norra öga, var sjutton hade du gömt all den snön??? Har du en hemlig plats där du spara på snö eller?
Godnatt snöprinsen
kulan

http://www.sykulan.se

 
Tito

Tito

17 april 2009 09:04

Sista dagarna på påskledigheten och min matte städar oxå. Igår var det bilen som tvättades, vatten är kul och Sara och Max hjälpte till ännu roligare för de gillar att jag jagar vattenstrålen. Sedan skottades och borstades bron. Skottandet bryr jag mig inte i men borsten....den är kul.
Idag är det garage städning på gång. Då kommer nog inte dammsugaren fram men imorgon kanske det blir dax för huset och då får jag jaga dammsugaren!

http://lagottotito.blogg.se

 
Ville

Ville

17 april 2009 09:04

Snabeldraken är livsfarlig och man ska inte pinka på den...inte suga snö med den heller.
Så söt du är i snöhögen, jag kommer gärna och gör dig sällskap i den. Matte säger att du är en sötnos som man vill pussa på , men för mig räcker det om vi är polare ;)

http://marno.bloggagratis.se

 
Jennie & Exxa

Jennie & Exxa

17 april 2009 09:55

Nej men Torsten, så du säger... *kråmar sig* Ja jag gillar ju komplimanger från stiliga hanar så jag ska inte säga emot dig :)

http://www.exxa.se

 
Tim med flock

Tim med flock

17 april 2009 10:53

Låter farligt att vara hemma när din matte städar...våran matte ska visst städa idag, det är inte heller nåt kul när hon far fram som en toka!

http://timsevimse.blogg.se

 
Tuna

Tuna

17 april 2009 13:42

Skönt med lite motvikt att du bor i Norrbotten! Det är för mycket blommor i hundbloggarna nu tycker matte.

http://tuna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards