Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Solig, härlig dag....

Av Eva - 22 april 2009 19:39



                                  


            Husse klev upp jätte tidigt för att köra ner till Umeå
            och gå kurs....Jag o matte låg kvar och sov som två
            stockar ända till halv åtta!!! Det var ovanligt länge....
            När vi vaknade var jag pigg o matte jättetrött....också
            ovanligt! Döhärligt väder har det varit så vi har varit 
            ute  mycket.....









             
                 Lill-skogen bakanför vårat hus  med morgonsolen....







             
                                 En strid liten vår-bäck ....







             
                                           Lerig skogsväg....







             
                                 ...väldigt FIN o lerig väg....







             
                                        TJOOOOHOOOO!!!!







             
                                     ...vätske kontroll....







             
                                     TJOOOOHOOO igen!!!!







             
                         Hade tänkt dricka igen....men ångrade mej....







              
                     Intog en snöhög istället, bakom ett grafitti-hus.....







             
                                            VARNING!!!
                     En galen lagotto, vid namn Torsten kom lös
                     idag. Han slet sej kring området på Svartudden,
                    just i utkanten av Piteå! Han sågs förvinna bakom
                    en retfull skata som flög iväg. Han är galen men 
                    inte farlig för allmänheten, låter sej gärna fångas
                   med en bit korv! 









          
I afton har vi varit ute en sväng med Yrsa-pyrsa o hennes
          matte. Vi for iväg till en hockey-plan där vi fick busa en
          stund. Sen skulle dom tokiga mattarna träna oss....tyckte
         vi om det...nej!!! Min matte blev ju förståss ganska van-
         sinnig (hon skulle behöva en sån där "anger- manegment"
         kurs....) Men jag lyckades iallafall få mej lite korv!!
         Sen tog vi en promenad tillsammans....







 


                              Vi bökade på som vanligt....







             
                                  ...tog oss en svängom...







             
                                Skötte oss hyfsat på promenaden.....









              När vi kom hem blev det duschen och hela baletten
              med shampo o sånt! Matte påstod att jag var kolsvart...
              Men det var jag INTE...möjligtvis lite grådammig....









             

                         En smutsig Torsten är en glad Torsten......
                          (en ren Torsten är en trött Torsten)











SOV SÅ SÖTT!
                                                  
     KRAMAR TORSTEN




                                  



   

 
 
Tito

Tito

22 april 2009 22:12

Likt galna unghingstar springer vi av oss vårglädjen! Fast jag är lite äldre än du så rejsar jag för fullt då vi är ute!
Matte så förresten lite vårblommor igår (vårlökar och påskliljor)det och värmen gjorde jättegott! Nu vaknar matte oxå!

http://lagottotito.blogg.se

 
Stella

Stella

22 april 2009 22:15

Du har oxå haft fullt upp idag ser jag, härligt!! Visst är lera bland det bästa som finns?!
Du om du hittar någons sån där humörskurs till din matte så boka en plats åt min matte med, i dag jagade hon både mig och Bo-Lennart med dammsugaren på jobbet, jag drar in smuts och B-L skitar ner i största allmänhet...

Sov nu så gott allra finaste Torsten!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Yrsa

Yrsa

22 april 2009 22:24

Va kul det var idag - men vad trött man blev, vi har inte duschat av mig än, skiten tar vi imorgon sa matte (jag tror hon var trött också)/Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

22 april 2009 22:41

Puh, vilken tur att galningen är infångad, hihi
Neeejdå Torsten du är så dödsskön att kolla på när du ser så där vansinnig ut... Och vad kul du har haft med Yrsa idag.
Godnatt på dig tokstolle :-)¨
kulan

http://www.sykulan.se

 
cesare

cesare

22 april 2009 22:50

Tjena brorsan vicken da du haft ! Önskar att min matte kunde vara ledig.. har haft en supertråkig vecka! Matte påstår att jag oxå är galen.. syns i blicken säger hon Hoppas att det är bra?
Natti, natti
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

22 april 2009 23:29

Så tokroligt det ser ut på bilderna. Vi skulle säga att en skitig T är en glad och söt T
pussar

http://lagottoflickorna

 
Bengta

Bengta

23 april 2009 07:20

Nu börjar det se ut som riktig vår så skönt för er. Klart att man blir våryster det gör även Bella fast hon fyller 11 år så det går visst aldrig över kan du hälsa din matte.

http://www.lagottobella.com

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

23 april 2009 10:02

Ha ha äntligen kommer du bli lika skitig som våra hundar här nere!! Här är solen oxå framme idag och jag ska på ett tråkigt styrelsemöte i klubbstugan ....bläää men vi brukar ha rätt skojjigt och hundarna får hänga på så dom får busa lite eftertåt...Idag ska minneskortet med i kameran :)

Puss på dig sötpropp!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

23 april 2009 19:10

underbart...både våren och du:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

23 april 2009 19:22

Bara ett hastigt avtryck från mej och matte.


Förvirrat värre här för människovalpen är på gång på allvar nu

Bara väntar på besked om jag och matte ska åka in inatt eller om blivande mormor stannar.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards