Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Yippiaiei.....

Av Eva - 24 april 2009 21:22

        
              Ja, jag säger då  det....Vilken eftermiddag/kväll jag har 
               haft!!!
               Matte hade turen att få sluta lite tidigare idag, hon var
               hemma före husse....Kom kånkandes med massa påsar,
               handlat hade hon! Vädret var toppen, vi har verkligen
               VÅR nu....det tinar så in i bängen och det luktar så gott
               överallt att man blir ÄNNU mer tokig (om det nu går)...









             
                                
....absolut grilltemperatur....







              
                        obs! Vi hade faktiskt lite krokus o sånt också....
                        men det var visst nån hund som åt upp blommorna...
                        Tror det var grannens......eller????







             
                                         Eftermiddagssolen!







              
                         Bäst man kollar så det går rätt till.....







              
                             ....herregud, vad det ser gott ut!!!!







              
                         Åhhh, "vicken" tuuur...husse fatta'.....
                                 mumsfillibabba!!!!









           Efter maten spelade jag o husse lite fotboll....eller spelade,
           jag tyckte bollen var MIN, så den tog jag hand om!









             

              
                                      Nämen, geee dej.....







              
                                        ...det är MIN boll....









           Sen gick matte o husse in en stund och jag roade mej själv
           där ute på gården....Som ni ser sitter jag fast i en röd lina......









              
        Linan är numera kortare och det är en STOR o FIN grop gjord ute
        i slänten....När husse o matte väl kom ut igen, låg det en lina på

        backen, men ingen Torsten i andra änden!!! Bekymrade blev dom,
        matte på med stövlarna för att gå ut o leta....Vi bor ju mitt i stan
        med vägar o trafik runt om! När hon öppnade dörren mot framsidan
        .....vem ligger inte där, väldigt skitig o väntar....TORRIGE T...yes!
        Jag blev så himla förvirrad av att plötsligt vara lös....visste inte vad
         jag skulle göra....tänkte det är bäst o vänta tills dom släpper in mej!
        Det blev glada miner o jag fick massor av beröm....trots att jag var
        skitig, hade grävt en djup grop o dessutom rymt!!! Konstigt!









              
                  
Eftersom jag redan var skitig fick jag fortsätta sen...







              
                 MASSOR av vatten i en tunnel som jag plaskade runt i...







              
                   F-N...nu är han lös igen....den galne lagotton!!!







             
                Stella, jag är nästan (obs nästan) lika skitig som du......







             
                          "När sola går ner bakom Sjöholms dass......"







              
               Jag har blivit badad o shamponerad för andra gången den
                här veckan....känner mej lite mörbultad....







                              SOV SÅ GOTT!
                             KRAM TORSTEN




                      




 
 
Stella

Stella

24 april 2009 22:09

Ja jäklar Torsten, du är snart uppe i min liga vad det gäller att skita ner sig, den här veckan är det två dagar jag INTE blivit schamponerad!
Va duktig du var som inte stack när du hade chansen, men det är klart efter grillat och fotbollsmatch så var du väl nöjd med livet!

Sov nu gott TorrigeT, dröm vackra drömmar, då gärna om mig :-)

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Grålle

Grålle

24 april 2009 23:55

Sickken tur att Ni också får lite vår däruppe. Tänkte nästan att Ni alltid hade snö. Innan kände jag mig lite avis på det men nu när våren har kommit så långt och alla vårkänslor då känns det rätt skönt att bo i söder. Ha en bra helg! Tingeling!

http://corrado

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

25 april 2009 00:10

Vilken dag du har haft. Grillning och lössläppt(eget bevåg) men det löste du ju galat. Och sedan plask och spa, gudagott att va Torsten.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Totti

Totti

25 april 2009 00:51

Hör att livet leker; att rymma, skita ner sig, smaka på godbitar, spela boll - allt sånt hör ett riktigt hundliv till. Det där evinnerliga shamponerandet får man ta på köpet.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

25 april 2009 02:19

Hääärlige Torsten.
När jag ser bilderna på dig idag kom jag att tänka på Owe Thörnkvist när han sjunger:
" Jag heter Sotar-Torsten bor i en skorsten"osv.
Men Torsten rymma!!!! det får man inte, men kul har du haft det syns. Härliga vårbilder med grillning och vårbad
Lerpussar på dig
kulan

http://www.sykulan.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

25 april 2009 08:52

Åh vad gott med grillat, vi ska grilla nu idag är det planerat.

Dukitg du var som inte gav dig ut på egna äventyr när du kom lös. Ha en fin helg!

http://timsevimse.blogg.se

 
Ville

Ville

25 april 2009 13:49

Underbara lilla Torsten...jag funderar på att utse dig till vice ordförande i hundfacket ??
Massor av typiska hundpåhitt kan du bidra med...och listan blir lång på kraven från oss. Ljuden skalla....godis till alla!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Cesare

Cesare

25 april 2009 15:04

Brorsan!
Hur dumma får mattar å hussar bli? Klart att vi inte drar för evigt ! Gropar är bra !
Krmar Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards