Direktlänk till inlägg 11 juli 2009

Strövelstorpare o surströmmig....

Av Eva - 11 juli 2009 20:29



        Tjenare på er!!


   Oj, så himla trevligt vi har haft det!!! Igår eftermiddag rullade hus-
   bilen in på vår gräsmatta och ut hoppade dom alla....Strövelstorpare!
   Matte o Pia for omgående på stan för Pia hade en lååång lista på
   saker dom behövde.....Medan dom var borta tog husse o Håkan en
   bärs och vi hundar fick leka lite......Ja, alla utom Sara....stackar'n,
   men hon blev så himla sur på mej att det gick inte....Jag stod för-
   vånat och undrade vad jag gjort för fel??!!
   Nå, senare blev det dags för middag....och tuffingarna från Skåne
   VILLE faktiskt prova på surströmming......












    ...burkarna är öppnade och bordet är dukat med diverse tillbehör...









             
                         Håkan med en något fundersam min.....









             
                         ....Hihihi...Pia ser lika fundersam ut.....










   Bägge låter meddela att dom överlevde och faktiskt tyckte det var
   ätbart....t.om riktigt gott!!! Trevligt folk det där!!!!











             
                        ...ute satt vi till dess ljusen brunnit ut.....
                          (ser ut som om vi har jättemörkt, men vi
                               har ju faktiskt ljust dygnet om)











   Gissa om jag blev glad i morse och möttes av många hundar ute på
   gräsmattan.....Det blev kaffe o lite bus i solenn! (Ja, för alla utom
   Sara,mara....)












                                               Söta Prima
                                          (Primo's dotter)










                                            Sur-söta Zara!
                                            (Primo's fru)










                                         Jag o lille Elliot










                                                  Gulle-Liq
                                         (Litzi's OCH Primo's mor)










    Prima fyndade en Mr.Muscle-flaska och Elliot frågar om man får
             stora muskler med den.....









   Så småningom rullade husbilen iväg och det blev tyst o tomt här
   hemma....lite lessen var jag för jag hade ju tänkt följa....
   Sov en stund och vaknade ganska glad igen och vi gick iväg på en
   promenad.....











             
                              Vi gick ner till norra hamnen.....
                           Sjääälvklaaart att jag tog ett dopp!!!









              
                                 Smile and have a nice day....









             
                        ...jäkla besvärligt med vatten i öronen.....









             
                                        Vaddå, komma upp???









             
                       ...oj,oj,oj...kanske måste livrädda husse....









             
                     ...lite skulpturer o annat tjafs finns det kring
                                                hamnen.....









              
                                                 Fin va'??!










              
                       ...tillhörande skylt till bilden ovanför....
                           (fniss....ser ni matte speglas)









             
                              ...fortsatte över Tage's bro....










                  ...där finns den hårt arbetande fiskargubben...









             
                      ...fortsatte mot hem...ser ni att jag går
                                 mycket lugnt o fint.....









              
                                   ...nu är vi snart hemma...









   Glömde ju säga att PIA hälsar till er alla och att hon har mycket att
   skriva om när hon kommer hem!









            


                         HA EN RIKTIGT BRA LÖRDAG!

                                KRAMAR TORSTEN

 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

11 juli 2009 21:15

Vad trevligt med mycket sällskap! Jag gillar åxå med fart i huset men man blir ju sååå trött!
Dreggelpussar fr. Zeldis

http://zelda.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

11 juli 2009 21:46

Vad trevligt det ser ut och va modiga skåningarna var, min matte o husse skulle ni aldrig få i någon surströmming...

Ljuvliga badbilder, jag blir oxå så snygg i skägget när jag badar....

Sov så sött min dyre prins!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

11 juli 2009 22:52

Hur kan Zara bara motstå dig? Du är ju oemotståndlig. Och tänk vad stor du blivit. Nyss var du ju liten som Elliot.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

12 juli 2009 09:36

Hur förvånad blir man inte ...när du säger att Zara inte gillade dig?? Hon fick väl stanna i husbilen och aldrig komma ut (surkärringen)
Matte har bestämt att surströmming ska ätas på hennes uteplats och då får grannarna säga vad dom vill...hon har några kompisar som faktiskt gillar det här nere på västkusten. när andra äter kräftor/räkor ska matte äta surströmming.,..haha säger hon!!

Du kan ju alltid komma hit Torsten, jag bor ju nära Stella ;)

http://marno.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

12 juli 2009 10:41

Va kul med besök och massa vovvar, ni ser ut att ha haft det riktigt mysigt!

http://timsevimse.blogg.se

 
Dvärghundspossen

Dvärghundspossen

12 juli 2009 10:57

Men man undrar ju lite om Torsten SJÄLV smakade nån surströmming, och vad han i så fall tyckte? ;-)

http://www.metrobloggen.se/dvarghundspossensdagbok

 
Yrsa

Yrsa

12 juli 2009 12:17

Den där fiskargubben i hamnen brukar jag alltid skälla och morra åt. Jag tycker han ser farlig ut. /Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

12 juli 2009 20:48

Lyckliga dej som fått träffa alla Strövelstorpare!
Men jag undrar hur de mår efter den där stinkamde maträtten de bjöds på?

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ressu

Ressu

12 juli 2009 20:56

Ja du Torsten, surströmming i goda vänners sällskap kan man väl prova på ... men bäst att grunda med nåt ätbart innan.
Har du fått smaka än? Vad tyckte du?
Ha det fortsatt skönt och kul!

http://www.ressu.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards