Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Eva - 12 augusti 2009 19:54




     Idag har jag åkt bil...passat bil.....åkt bil.....



    Imorse ringde inte väckaren när den skulle.....nä, vi sov allihop som
    små grisar!!! Det visade sej att matte återgått till sin lediga dag mitt
    i veckan (Eva, mattes kompanjon har kommit tillbaka från sem-
    estern) OCH husse hade tagit ledigt! Skönt tänkte jag, trevligt vi ska
    ha....Det regnade och var lite grått väder och vi tog det lugnt. Men
    så blev det plötsligt liv o rörelse...jag fick veta att vi skulle göra
    en utflykt! KUL tänkte jag....såg havet framför mej.....men icke...
    Jag blev instuvad i bilen och fick veta att vi skulle till Haparanda,
    till IKEA.....Som om jag vet vad det är!!!

       
                                     ...då var vi på väg då...









                
                     (jag var lite olydig och hoppade fram till baksätet,
                         dom kan ju ändå inte stanna på motorvägen...)
                                ....Är vi inte framme snart....?










          ...åååå nej....hade visst just startat...dryga 16 mil kvar....









             
                                            ....SUCK....









                
                          ..efter i mitt tycke 100 mil, stannade vi
                                 för lite kaffe o bulla.....









                   
                                       ....bulle...var är du...?









   
                        ...nåja, fick ingen egen...men en bit....


                  ...ju närmare Haparanda, desto sämre väder....









 
                              Äntligen framme, tänkte jag!









          
               Nähä...vad händer då??? Hejdå Torsten, du måste
                         vakta bilen......Jiiises, mycket ska man
                            va med om.....!!!!!









          
              Efter i mitt tycke ca 3 timmar o en kvart (matte säger
              1 timme o 10 min.) dyker matte upp med andan i
                 halsen......Vad jag sa?  Nä, inget.....









                     
                        ...efter en promenad går vi o hämtar husse
                            som kommer ut....med korv!









         
                      ...hehehe....2 korvar....var en till mej...????












                         ...väl hemma, skulle det packas upp....









           
               Husse kunde inte motstå att köpa en prins-kudde
                 till mej...ganska lik Prins Torsten med underbett
                  och allt.....










  Vad gör den här bilden här???? Jag får inte bort den...%"#!½#¤
                       ...fortsättning följer....










                                   ...några fina lampor....









                 
                                  Turkosa badrumsmattor!!!
                                    (Matte dom röda då???)










                                     ...ljus förståss....










            Jag fick ett tuggben, för att jag varit så tåmodig och
                    duktig....










                                   ....men jag säger bara...










                             BORTA BRA MEN HEMMA BÄST!!!

                        Nästa gång tänker jag stanna hemma....











     Ska bli skönt att dom jobbar igen imorgon så det inte blir några
     dumma påhitt....
     Imorgon blir det ingen blogg, för matte ska äta surströmming med
     brudarna, hon far direkt efter jobbet, de ska ut på "Sickans" stuga!
     Jag o husse blir hemma...vi ska ha grabb-kväll vi...





                                  HA DET GOTT SÅ LÄNGE!!!

                                      KRAMAR TORSTEN



                

Ovido - Quiz & Flashcards