Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Eva - 26 augusti 2009 20:22




             Hejsansvejsan!!


     Idag har matte varit ledig....det tycker jag är ytterst trivsamt!
     Vi tog det ganska lugnt på morgonen och matte for iväg på lite
     nödvändiga ärenden..... Sen tog vi bilen och for för att hämta
     Elsa (hennes matte tyckte det var nödvändigt att åka till Luleå
     för att shoppa), så att hon skulle slippa vara ensam så länge!
     Det blev ju en tur till skogen förståss.....Kan säga att det var 2
     ytterst ystra hundar som intog spåret.....











          
                      ...skönt att få sträcka ut sej ordentligt...












                               ...ååå, vad vi var bus-nödiga...












                               ...blev ganska mycket närkamp...












                         ...jag visade Elsa hur man kan flyga fram...












                                      ...liten kram-stund....












                              ...lagotto-hopp över liten "staffe"....












                                ...snyggaste röven i Pite...












                     ...här kommer stora Torsten...håhåjaja....











         
                                ...kom nu lillan, så drar vi...











            
                               Har du nåt godis, "mormor"???











               
                                            Elsa 5 månader











 
                                    Jag...snart 11 månader!











  
                                     ...kör hårt, bruden....











    När vi kom hem jag o Elsa så la vi oss i varsitt soff-hörn och tog
    en liten vila.....Sen ska ni få höra vad jag har gjort för första
    gången i mitt inte alltför långa liv....Jag har varit o spårat!!!
    Matte hade stämt träff med en som heter Kicki ute på semester-
    hemmet på Fårön. Där hade Kicki redan lagt spår till mej (med
    blod), min matte kan ju ingenting om sånt där så hon fick en
    snabb utbildning....Först fattade jag ingenting, kände ju att det
    luktade nåt, men VAD skulle jag leta?!! Nå, men efter en lite trög
    inledning så började jag förstå att jag skulle följa nåt iallafall....
    Och vet ni vad jag hittade.....(matte tyckte det var lite äckligt),
    en rådjursskank!!! Jäklars vad jag var duktig!!! Nu hoppas jag att
    jag får göra detta fler gånger...matte har lovat att  vi ska försöka
    nån mer gång! Det var jättekul!!! 











                 
                       Kickis hund Sally 5 månader som stolt visade
                                     mej vad hon hade i munnen!












              Här har jag just hittat den...men den satt ju för fasiken
                         fast i ett träd!!!











      
                 Gav Sally en kram som tack för en trevlig stund!











          
                         Själv tackar jag för en trevlig dag!







                                           HA DET BRA!

                                     KRAMAR TORSTEN



                  










Ovido - Quiz & Flashcards