Alla inlägg under januari 2009

Av Eva - 11 januari 2009 16:34

Intet ont anande hoppade jag glatt in i bilen tillsammans med husse o matte, vi skulle nånstans, vart visste jag inte...! Vi kom fram o jag hoppade ut, kände på en gång att det luktade annorlunda. Matte sa " Torsten, nu ska du få se vad hästar är!" Minsann fick jag det....dom var STOOORA, men väldigt trevliga faktiskt, alla visade ett ganska stort intresse för lilla mej!! Det visade sej att vi hade åkt till ridklubben här Piteå, bara för att jag skulle få se en häst! Jag blev inte rädd alls...ja, kanske lite när dom allra största ville nosa på mej....Sen när vi kom hem, hade My dykt upp så jag fick passa på att vila ut i hennes knä!! Igår kväll kom jag på en sak...att man faktiskt kan HOPPA upp i soffor o fåtöljer...himla kul faktiskt, nåt nytt att göra när man har tråkigt...! Husse o matte såg glatt överraskade ut...eller glatt vet jag inte men överraskade iallafall...!

Av Eva - 10 januari 2009 21:27

 är det enda som gäller!!! Men idag har vi gett järnet,, och sov rummet är ju klart (i det närmaste)!!!! Vi började dagen med lite sovmorgon till 7.30, ut på pissrunda, frukost osv... Sen har vi ränt runt halva förmidda'n, husse skulle lämna tillbaka tapetbordet, sen skulle vi o kolla på en toa-stol för vi har en som gått sönder (det är kö på lill-toan nu åtminstone innan vi ska gå o sova...ett jäkla skvalande...) Jag fick vänta i bilen, men det gjorde absolut ingenting för jag sov så gott. ÖoB var vi till, där inhandlades snygga stolar till våran hall o lite annat smått o gott. Matte var sugen på EM också men där blev hon inte länge för hon blev himla nödig....så det vart järnet hem!!! Men sen har vi stökat med sovrummet som nu äntligen är klart, jag hjälpte till hela tiden, husse tycker att jag blivit riktigt duktig,, kunde nästan skruva fast golvlisterna själv! Nu är sängen bäddad och den är SKÖÖÖN kan jag säga, har provlegat och hoppas innerligt att jag får plats till natten ( fast jag har nog sett att min dyna också har fyttat in, men jag tänkte låssas som om den inte fanns...) Tror att det börjar vara dags snart att få knoppa in,, jag känner mej jätte trött, GÄÄÄSP! Sov så gott alla! Ps Hoppas att Pia o  Tessan lyckats få iväg den där Gerhard, jag drömde mardrömmar inatt, att han satt på våran trappa här ute när jag skulle ut o morronpinka....fy sjutton! Schaaas på dej din fuling!!! Ds

Av Eva - 9 januari 2009 18:02

Jag tycker det verkar himla läskigt med trappor!! Hemma på vååår gata i staaan....där finns det en trappa, men den är alltid "stängd", det står alltid ett galler för. Men idag var det plötsligt öppet...!! Jag smög mej fram och tittade...ingen där! Hm....

vad gör man med en trapp egentligen? Låg där o fundera en stund,, satte försiktigt ner foten ett trappsteg ner...men nä...törs inte! Matte säger att trappor inte är nåt för små valpar, men då måste hon ju mena SMÅ små valpar, för jag är ju inte särskilt liten eller...??? När vi var ute idag vid 13.30 blev matte tvungen att ta fram kameran,, på ena sidan av vägen var det fullmåne och på andra sidan var det vacker solnedgång....skumt om du frågar mej, men väldigt fint!! Nä, nu hör jag husse svära,, han behöver nog hjälp, vi är ju snart klara med tapeterna! Synes! Ps, kan meddela att matte ser fortfarande väldigt rolig ut...hihihi...Men det är ingen fara, hon har fått salva av farbror doktorn, så hon överlever nog....hihihi Ds

Av Eva - 8 januari 2009 18:39

Det är jag det, hon säger det varje dag och jag tror faktiskt att hon menar det! Idag tog matte lite bilder innan hon drog till jobbet, egentligen mest för att ni ska få se hur duktig jag är...ja, det går ju inte att se egentligen, men skorna står framme och jag rör ingenting, jag sover mest hela tiden. Sen ser ni mej inta min hett efterlängtade lunch,, tömde skålen i ett nafs!! Matte slutade kl 12 idag och hon har städat bort julen, jag sov då så jag fick inga bilder på matte i städande stund! DÄREMOT har jag tjyvtagit en bild (ssscchhh!) på mattes näsa....hahaha...den är ENORM!!! Hon blir lite putt när man skrattar åt den men jag kan inte låta bli...hihihi...Alltså ingen vet vad som hände, men det började med en liten finne(obs! liten) och nu är både näsa o finne enorma...hahahaha!!! Stackars matte...Ja så håller jag husse sällskap när han tapetserar,, ger en hjälpande hand då o då och det går framåt, inte värst mycket kvar och det kommer att bli jätte fint! Det var i stora drag min dag det, jag tycker den har varit bra....nu ska jag snart käka middag o kanske få mej en runda, matte kanske följer i kvällens skyddande mörker...hihihi....  Tjingeling!

Av Eva - 7 januari 2009 18:24

Imorse fick vi kliva upp tidigt, lite jobbigt men det gick. Jag tyckte mest synd om husse o matte som var tvungna att fara iväg o jobba....-17...kallt o eländigt! Men jag fick ju krypa ihop i korgen med mattes kofta och somna om...Det var väldigt skönt det!! Jo, jag tycker nog att det är lite skönt med vardag,  det har varit väl så mycket helg senaste tiden...Får man tycka det? Lagom med tre dagar vardag, sen helg igen, man hinner "bo" in sej lite...Det har ju inte hänt så mycket idag, inget jätteskoj som jag känner att jag måste berätta...jag är lite tråkig idag,, hemskt lessen!! Vi höres i morr'n, ha det så länge!!!

Av Eva - 6 januari 2009 15:13

Ja idag har det varit kul igen!! Jag o matte for till Molle o Litzie, Monkan o Tomas! Åååå, vad jag  fick springa! Å vet ni,, Litzie var inte alls sur på mej idag, nä jag tror att hon gilla mej... Hon kom o hämtade mej när jag for lite för långt o visade vägen...schysst! Molle han visade hur man grävde djupa gropar, när han var klar fick jag kika, o'boy så långt ner han kommit...nästan till Kina ju! Ni kan ju tro att jag blev trött, när vi skulle gå tillbaka till Monkan orkade jag nästan inte, matte skulle promt bära mej,, men jag är väl ingen bäbis heller...hrmpf! Ja så nu är jag hemma, lätt utmattad men jag längtar redan till nästa gång!!

Av Eva - 5 januari 2009 14:49

 ...  både busa, vara gosig o snäll och vara väldigt hjälpsam, tänk att ha allt i ett o samma paket,, himla tjusigt, eller va'?!! Jodå jag drog igång igår kväll med allt jag någonsin kunde uppbringa (förutom att skita på mattan), matte o husse var nästan på väg att spika upp mej på väggen...meeen, då blev jag gullige Torsten istället och de blev lugna o snälla igen, sen sov vi hela natten! Imorse for matte o jobba och jag fick hjälpa husse att riva tapeter o spackla i deras blivande sovrum, de ska nämligen byta rum! SEN kom matte hem och hon hade goooda nyheter...Vi skulle fara ut på isen en stund o YRSA skulle följa...yabadabadoooo!!!! Gud, vad vi har rejsat! Jag har också börjat förstå lite vad man kan göra med tjejer....(eller matte tror att jag fattar, men det gör jag verkligen inte!!), jag har lärt mej att jucka (himla fånigt ord *generad*)....SÅ nu är jag en trött liten jycke i mina bästa månader....föresten vägde mej i morse, 8 kg tung...snart...snart är jag en stor kille!!

Av Eva - 4 januari 2009 17:46

Nä hörrni, idag har det inte hänt mycket..!! Alltså allvarligt, känner mej lite trött på alla helger... Man får ju ide´torka ju...knappt man kommer på nåt bus längre!! Man får ta o rycka opp sej helt enkelt!!! Gör det nu...tar nya friska tag...hm, kom just på...länge sen man tog sej ett dopp i vattenskålen....sket på mattan...drog fram mattes skor...studsade fram som en pingpong-boll mellan möblerna.... Vi hörs, måste rusa! Tjingeling!       Ps Blir ingen bild på mej idag. Mattes älskade kompis Babben Larsson får ståta idag...hon finns i hundhimlen nu! Ds (bilden är liten, matte vet inte hur man gör för att få den större...)

Ovido - Quiz & Flashcards