Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Onsdag 11 februari....

Av Eva - 11 februari 2009 18:47

Dagarna går fort när man har roligt!!!
Som vanligt var vi uppe tidigt min morgonpigga matte o jag, och som jag skrev tidigare så lider min matte av en sjukdom, jag tror den kallas "bild-pesten"! Vet ej om någon bot finnes, men jag hoppas ju naturligtvis....detta håller på att gå överstyr...bilder som ska tas i tid och otid, helst med mej i centrum....
Efter lunch idag kom så Yrsa och hennes matte, Kerstin, o plockade upp oss i sin bil. Färden gick ut mot havet, ja ni vet, "gläntan"...men jösses, va' snö det hade kommit! Det blev ett plumsande utan dess like, men herrje roligt....





Orörd natur....





Tjohooo!!! Maka på dej Torsten...damerna först!





En sak ska du veta Yrsa....I'm the maaan!!!





Det gnistrar o glimmar....





Nu tar jag dej allt!!!





Plumseliplumsi, vem plumsar där.....jo, Yrsa o Torsten jag tror visst det är......





HEJ MATTE, här kommer jag!!





Oooops, jag måste bromsa....





Va' matte??? Fastnade du???





Massor av renar efter vägen....bara en fick va' med på bild!





"Du Yrsa....idag hade vi kul!"     
"Ja du, Torsten.....måste vi göra om!"


Kerstin o Yrsa kom in till oss efteråt på en kopp kaffe med bulle, så vi rasade på ytterligare en stund...kuuul har vi haft!
Kommer förmodligen att ta det lite lugnt ikväll, KANSKE provar jag på "få-ben-hypnosen"....om jag orkar....
Jag tror föresten att det är Yrsa som är tandféen.....för nu har jag tappat ännu mera tänder......



                             SOV SÅ GOTT ALLA!
                               KRAM TORSTEN
                                                  
                              




 


 
 
Stella

Stella

11 februari 2009 20:14

Vilken kul dag du haft, syns ju att du är en stentuff kille!!
Vi hoppas innerligt att din matte fortsätter att ta alla fina bilder!
Nospuss Stella

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Primo och Acke

Primo och Acke

11 februari 2009 22:03

WOW vilken härlig dag du haft OCH VILKEN MASSA HÄRLIG SNÖ!!!! Men lite får du allt vara försiktig med stackars Yrsa, fasen du kan ju inte dränka brudarna i snön...och på rygg sen oxå!!:)Näääää du ska lägga huvudet på deras manke och liksom gå runt dom med svansen upp, buffa lite snyggt och mjukt SEN KAN DU LÄGGA NER DOM! hi hi....

Matte hälsar din matte att nu har hon beställt tid till frissan 24:e feb ska hon göra sig ......????? ja ja vi får se hur dt blir!;)
Natti lillvännen!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

11 februari 2009 22:19

Hej Torsten. Din matte mååååste fortsätta att ta bilder, det är lika roligt varje dag att se vad som hänt. Jättefina bilder idag,både på naturen och på dig och din tjej
Godnattpuss på dig..

http://www.sykulan.se

 
Cesare

Cesare

11 februari 2009 22:35

Åhh.. vilken kul dag du haft! Själv har jag varit med matte på jobbet.. Det enda braa med det är att jag får gå i skogen, när jag skäller för mycket, kul!
Ny arbetsdag imorgon!
Natti, natti
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

12 februari 2009 00:05

Vi är så avis. Skulle vilja vara hos dej. Mamsens bilder vill inte ladda upp sej så hon är milt sagt vansinnig.,
pussar

http://lagottoflickorna

 
Totti

Totti

12 februari 2009 02:31

Åh vad det är kul att se hur vinter ska se ut. Och så härligt du och Yrsa verkade ha det i snön. Jag kan inte se mig mätt på alla vackra vinterbilder.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Yrsa

Yrsa

12 februari 2009 09:23

Fniss, jag tandfe? Ja, kanske! /Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

12 februari 2009 12:06

å vilka härliga roliga bilder! era lek o språng var ju oslagbart kuliga o se!! vi blir så avis!! men vi har oxå busat i snö idag, vi kom in som två snömonster påstår matte...

 
 Anna med flock

Anna med flock

12 februari 2009 12:25

Vilken tur för oss att din matte har bild pesten så vi får se alla ljuvila bilder, helt underbart mysigt ser ni ut att ha det där ni busar i snön!

Jo du, broddar till skorna borde jag nog införskaffa mig om det ska fortsätta vara såhär.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ruff

Ruff

12 februari 2009 14:55

Oj du Torsten, du var inte att leka med. Du verkar ju va otroligt stark som brottar ner Yrsa så lätt. Och så söt hon är :) Vill oxå busa i så mycket snö!

http://www.livetmedruff.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards