Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Torrige T....

Av Eva - 12 februari 2009 19:01

 
Hej tjolahopp!!!

Jo, min matte hon har en liten ramsa som hon brukar sjunga o rimma på, nästan varje dag....."Torrige, torrige Torsten, torrige, torrige T"...sen brukar hon rimma med nåt som passar just då...typ, nu så ska han äta sen ska han få seee....För det mesta begriper jag ingenting, men jag tycker det är kul när hon sjunger! Hon är smått larvig, men ganska söt!





Börjar med en fantastisk soluppgång.....


Den var visserligen från igår, men vi glömde sätta in den....
Den får avnjutas idag istället!





Lunch rundan.....Vilket håll ska vi åt idag?





...tycker vi går åt det där hållet...





...eller???....





Fanken också....att det ska va' så himla kallt om tassarna!





Jaaa, en solig parkering, den gillar jag!





Få se nu, undrar just om man kan....





...japp!!....





Men luuugn matte.....Du vet att jag alltid kommer tillbaka!




Eller hur, matte, du kan lita på mej....*blink,blink*





"Men Torsten....vad har jag sagt om att snorta "snö".....!!!


Jag tycker att vi hinner ha det ganska härligt på våra lunch-promenader och matte hon nynnar o skrattar, bara sååå lycklig över det vackra vädret!

Nu ska ni också få höra något....."BEN-HYPNOS"......





Började lite lätt innan matte skulle tillbaka på jobbet.....





Koncentrerade mej....."ben, ben, ben" tittade matte djupt i ögonen...





...gick lite närmare....Förankrade min önskan i hennes skalle, såg att hon fick en vek lite undflyende blick....


Och det FUNKADE!!!!
Hon gick genast till frysen, tog fram ett älgben! NU har det tinat o hon har sagt att jag ska få det så fort vi kommer in efter kvällsrundan!
Prova, det funkar verkligen!!
Nu måste jag gå, för nu vill jag ut!


                NATTI. NATTI!!!  
             KRAMELIKRAMEN TORSTEN
                                                  
                             





 
 
Stella

Stella

12 februari 2009 20:05

Haha, min matte sjunger som tur är inte, men hon har små ramsor, typ: Stellabellakoskit, kunde ju ha varit kul, eller INTE!
Ha det gott med älgbenet, jag fick mig ett märgben idag så jag är ganska nöjd med livet!
Puss på dig Prinsen!

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

12 februari 2009 22:15

Älgben? Det har vi aldrig fått. Det här med hypnos går inte mamsen på. Så vi har bestämt oss för att strejka, dvs vi kommer att strunta i henne fullkomligt. Vips, så är hon borta från jordens yta tills vi får ÄLGBEN, så det så.
suckpussar

http://lagottoflickorna

 
Primo och Acke

Primo och Acke

12 februari 2009 22:46

ÄLGEBEN guuuu sån lyx!! Här får vi bara gamla koskankar! Ja Acke får ju rådjurs skank när han blodspårat....

Våran matte sjunger oxå massa larviga ramsor....SUCK!

Kom hit ska vi få fart på dina kalla tassar!!
pussis och nattis!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Yrsa

Yrsa

12 februari 2009 23:41

Jag tror det är bra att din matte sjunger - då är hon ju glad och inte arg och skäller. Min matte säger att din matte sjunger bra - de brukar sjunga tillsammans har hon sagt och så brukar de vara i lekparker och gunga och hänga knäveck.... varje gång hon berättar det så brukar hon skratta så hon skriker.... fråga din matte vad hon menar??

http://akital.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

13 februari 2009 08:46

Tittar in och önskar en trevlig helg och passar på att berätta att jag startat en tävling i min blogg där vinsten är en hundbok.

Marie

http://hundblogg.bloggagratis.se

 
Cesare

Cesare

13 februari 2009 11:23

Tack brorsan för hypnostipset! måste testas..
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Grålle

Grålle

13 februari 2009 15:27

Benhypnos!!! Varför har aldrig någon berättat för mig hur det går till?? Snälla Torsten, lär mig!

http://www.corrado.bloggagratis.se

 
Filifjonkan tittar in första gången

Filifjonkan tittar in första gången

13 februari 2009 16:30

Hej men vad är du för en liten luddbulle då? jag kommer just från Molle och han är en stor luddbulle. Du se ut att ha det bra därute i snön men du får be din matte om varma vinterstövlar så du inte fryser om dina söta tassar,,,fiss,,Hoppas älgbenet smakar kalas då när du får det. Klappar dig lite och går hem!

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards