Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Söndag....

Av Eva - 15 februari 2009 19:13

Idag blir det mycket bilder, problemet vi har är att välja ut några av alla...typ 110 bilderna man tar per dag! Helst skulle man vilja ha med alla, men det går ju inte.....

Igårkväll blev det ju pizza, vin o lite snacks här. De goda vännerna Anita o Björn gillar jag helskarpt!!! De har vunnit tävlingen "Vem vill bli Torstens extra-föräldrar", ja, jag har haft en liten intern tävling, som ingen visste om.....Jaja, hursomhelst dom vann! GRATTIS!





...melodifestival-snacks.... Fick inte smaka en enda bit!!!





Anita o Björn! Visst passar vi bra ihop?





Åååå, sorry matte....hann jag ta din säng....????


Jajamensan jag hann före matte den här gången....kan tala om att hon hade stora problem att knöla in sej under täcket.....jag är tuuung när jag sover!!!!





Hon ser ändå rätt nöjd ut när hon imorse fick en blööööt go'morron-puss av "moi"....



Efter att vi ätit frukost o mornat till oss ordentlig blev det färd till Kinnbäck, ja, till mattes mor o far. Vi skulle kolla om "gamla Bettan" startade och ev. ta en tur ut till stugan (Bettan är skotern)...





Vrålåket startade och vi kom oss ut till stugan som ligger på en ö som heter Furuholmen!





Tagit inifrån....det är mycke' snö som har drivit omkring....





Där ser man taket till bastun som ligger alldeles vid vattnet...
känns som en stund bort innan vi badar!





Hmmm, kan det vara räv-spår....eller?





Nu står vi faktiskt på bryggan!





Än så är det långt till  vår.....här brukar dom stå o diska....





Stora tallen.....hohooo, fåglar är ni hemma?





Hujaligen.....





Snälla....jag fryyyyser så in i bängen! Jag vill hem!!!

Tackolov var vi på väg hem till mormor o morfar, jag höll på att frysa ihjäl... full i snö o isklumpar och sen sitta på en skoter i -11 grader....
Snudd på djurplågeri faktiskt.....hrmpf!





Först få värme o vila lite...





...sen tigga lite gott...





...."åsså" liiite till.....mmmm


Nu är vi hemma igen, har ätit min middag....får se om jag orkar busa, man blir lite trött när man varit borta!
Men oj....höll ju på att glömma....skulle ju visa "löjliga familjen"....





Starring....Husse, pusse, päronkusse...





...Matte, knatte, fikonslatte....





....Torsten, skorsten, kiwiborsten....


Såja, det var nog allt, hoppas ni orkade skrålla hela vägen ned.....


                     Dags att säga GO'NATT.....
                       KRAMAR TORSTEN

                                                  
                 




 
 
Stella

Stella

15 februari 2009 20:21

Jag tackar så mycket för pussen jag fick i går, mormor sa att den var från dig, en stor nospuss tillbaka till dig!!

Du verkar oxå ha haft en toppenhelg, önskar inte du också att det var helg jämt?

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
molle

molle

15 februari 2009 20:44

vill du kolla in våran hemsida

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Acke och Primo

Acke och Primo

15 februari 2009 22:10

"gamla Bettan" ha ha!! jo du lillkrabaten du får väl se till att dom där männsikorna köper ett gosigt varmt täcke du kan ha på dig när du "skotrar" omkring, så du slipper frysa ihjäl!! Säg till dina "dom där du delar bostad med" att du faktiskt oxå vill smaka på sånt där gott dom sitter och glufsar i sig! Speciellt hussar brukar vara lättare att övertala..... i allafall hos oss!
hej svejs från
Acke, packe, snöigbacke..
Primo,limo,finnig glino ??????

Ja ja fan inte lätt att rimma på Primo testa själv får du se....

Nattis, fnattis Torsenknattis!!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

15 februari 2009 22:22

Vilken tur du har som har en mormor som ger dej av livets goda. Snål familj du har tycker vi, speciellt när ni har gäster. Hur kan ni bara ha det så underbart.?!!!!
avispussar

http://lagottoflickorna

 
Cesare

Cesare

15 februari 2009 22:29

Tjena brorsan!
Två grejer som jag funderar på..
vad är allt det vita? och hur katten gör du för att få sova i sängen??????????????????
Nattis från
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

15 februari 2009 23:20

Acke o Primo; Tur man heter Torsten...går ju bra att rimma på!!!

CEsare; Om du bara lyckas komma dit (ge dej inte) så kommer dom inte att klara sej utan dej sen....Matte säger att jag är beroende framkallande...det är visst mjukt o gott att ha mej där!

Strövlarna; Ja, visst är dom snåla....Pia, kan inte du säga till min matte.... att du tycker att hundar som jag BEHÖVER mycke' gott? Hon kanske skulle lyssna på dej......

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

15 februari 2009 23:46

Hej Torsten
Vet du vad Stella sa igår när jag gav henne en puss från dig... hon sa: mmm mormor du pussas ju gott men.. VAR F-N ÄR TORSTEN !!!!
det var ju han som skulle pussa mig. Här har man väntat och väntat och t.o.m badat och tagit på sig lukta gott och så sviker han.
Men det gick bra till slut när det bjöds på tårta :-)
kulan

http://www.sykulan.se

 
Acke och Primo

Acke och Primo

15 februari 2009 23:56

Ok Torsten...du får väl vara med i "vackraste" Lagotto gänget då.....

Natti Natt !!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Ruff

Ruff

16 februari 2009 09:11

Tack för kramen Torsten! Ger såklart tillbaka en! Vad du har blivit stor tycker jag. Och duktig på att charma mormor är du :) Lyckades oxå lura till mig lite godis i helgen med mitt nya trick "tass" men de kan du ju redan. Så försöker matte lära mig att ta fint. Men håller man på o viftar med godis så där som matte gör så vill man ju bara ha det så fotr som möjligt, finns ingen tid för fin tagning.

http://www.livetmedruff.blogspot.com

 
 Anna med Tim & Ina

Anna med Tim & Ina

16 februari 2009 09:52

Åh vilken fin helg du verkar ha haft...att du inte försvinner i all snö, det är ju massor! Vilken snäll mormor du har som bjuder på gotttis.

http://timsevimse.blogg.se

 
Monkan

Monkan

16 februari 2009 13:13

Åh Torsten vilka bra extraföräldrar Du har valt. pusselipuss

http://lagottokrullet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards