Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Tisdag idag!

Av Eva - 17 februari 2009 21:03


     Men hu så kallt vi har idag....
Dryga -20, rå luft och lite dragigt, blev ingen kul kvällsrunda ikväll....näää, en snabbis ner till Ica för att köpa mjölk!
Tur att vi hann med lite mer under dagen iallafall.....





På tal om lilla Prima......som ätit singel....Man kan hitta mycke' gott
helt enkelt!!!





Som tex Japp...hade ju varit jättegott om det funnits nåt i pappret.....





Ok. matte ...gå till jobbet du.....Jag tänker då sova.....






Kallt, javisst...men underbart vackert väder som vanligt, hoppas det varar för evigt!!!




 
Skynda dej, matte.....jag har hittat nåt här borta....





...en till rolig snöhög!





Här  är jag, ser du mej???





Hittar du nån kulig snöboll att kasta....??





Oj, nu hann jag visst inte med riktigt....var?





Hohoho, got it!!



Sen var det roliga slut på ett tag, matte var tvungen att fara och jobba igen....fast hon sa att hon hellre hade varit med mej....





Lilla matte....du glömmer väl inte....





...nä just det!!  Bye, bye mattegumman!



Hann väl i stort sett bara smaska i mej den så kom husse hem, helt apropå...."Sätt på dej kopplet Torsten, du ska med mej o jobba!"
Ingen "nap" här inte.....eller jo, jag blundade en stund i bilen!




Efter jobbet har jag varit rätt så duktig faktiskt....





...hjälpt till med disken och.....





...fixat med veden så att husse kunde göra...





...upp en eld, för vi fryser faktiskt lite!



Så nu är jag ganska trött...




Å vet ni, imorron ska jag få följa med matte ett tag på jobbet....hon är lite skeptisk, men jag VET att jag gör tanterna fina i håret.....för det är väl det jag ska göra...???



                   PUSS & KRAM!
                                                TORSTEN








 
 
Stella

Stella

17 februari 2009 21:46

Vad duktig du har varit idag! Menar du att du ska vara på en hårsalong frivilligt??? Håll i pälsen du Torsten, jag skulle aldrig gå in på ett ställe där det finns så många saxar! Avkräv ett löfte från din matte att du går ut därifrån med pälsen i behåll!
Puss på dig prinsen!

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

17 februari 2009 21:52

Duktig du är som hjälper till med hushållssysslorna så där....

http://timsevimse.blogg.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

17 februari 2009 21:53

Vilken duktig spårhund du är. Tänk att du fortfarande kommer i håg att fördiska. Det lärde vi ju dej innan du flyttade till vinterlandet.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Primo och Acke

Primo och Acke

18 februari 2009 00:02

Japp så tråkigt det var att inget fanns i...Nepp inte då ngn glups männsika som åt upp DIN godisbit...hmmmm.... Ska vi komma och bita människan i hälsenorna??

Klart du ska hjälpa matte på jobbet!! Tänk så förtjusta alla "tanter" ska ska bli! Du ser till att sätta krokben för dom så dom ramlar med huvudet i "handfatet" Sen ser du till att hjälpa dom upp på en stol, ta tag i deras byxor/kjol och så springer du snabbt flera varv runt så stolen snurrar som bara tusan! Sen när dom är jätte snurriga så kan du hoppa upp knät, rafsa lite med tassarna i deras hår OCH VIPS en ny frisyr är uppfunnen!!
Sov sött!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

18 februari 2009 01:36

hi hi om du gör som Primo och Acke säger så kanske det bara blir en dag på salongen eller så kommer det att bli kö dit. En sak är säker, när alla tanter ser dig så vill dom bli permanentade
kulan

http://www.sykulan.se

 
Cesare

Cesare

18 februari 2009 08:23

Brorsan se upp! Du såg väl hur jag såg ut efter mitt besök hos frissan.. matte däremot behöver frissas
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

18 februari 2009 09:02

Oj vilken arbetshund du är. Ser att du är bra på att diska det är vi också. Kunderna kommer att vallfärda till salongen om du är där såklart. Vinters erbjudande "Värm dina frusna händer i lagottull medans du blir snygg i håret." Torsten glöm inte att ta betalt och se till att det blir på dina villkor.

http://www.lagottobella.com

 
Totti

Totti

18 februari 2009 15:13

Jag har hört att man kan ta lite hårvax i lagottoluggen för att inte håret ska skymma blicken. Fast jag har inte testat själv. Jag är en ju en sån där rakhårig lagotto som skulle behöva lite papiljotter. Kanske ska hälsa på hos din matte?

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Yrsa

Yrsa

18 februari 2009 15:28

Du kan få följa med mig till Emil om du vill, då är vi TVÅ då kanske vi kan skrämma honom, bra va?

http://akital.bloggagratis.se

 
Yrsa

Yrsa

18 februari 2009 17:52

Skulle vara kul på fredag men matte jobbar till 12.00 sen har hon lovat övningsköra med Ullis flera timmar - men vi hör av oss om det finns tid över - sen i helgen åker matte och husse bort så då ska jag vara hos mormor och morfar. Puss på dig också!/Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 9 september 2009 09:33


                                                Har ju länge funderat på att byta blogg....NU blir det och jag hoppas att allt ska funka! Matte är ju          inte den mest tekniska person som man stött på...                           ...

Av Eva - 8 september 2009 21:18

Men nu ska man veta....Här känner man inte igen sej!!! Ska bara in och säga godnatt och ingenting är sej   likt här på bloggagratis! Vet inte vad jag ska tycka....tjaa, kanske man vänjer sej, men en liten förvarning hade väl inte var...

Av Eva - 7 september 2009 21:19

                          Jamen dåså...måndag avklarad! Som vanligt en skööön vilodag,man    får liksom tid att gå igenom sina tankar (typ soooova) och tid att    reflektera över livet (typ soooova mera)...en väldligt bra dag med     andra ord!     N...

Av Eva - 6 september 2009 11:22

                            Igår blev vi inkallade till arbete i Kinnbäck....det hade kapats en   massa träd, bl a på mormor o morfars tomt och eftersom de behöv-   er en massa ved så ville de ha lite hjälp! Lite o lite föresten....vi    fick jobba s...

Av Eva - 5 september 2009 18:11

                                        Hej på er!    Idag har vi jobbat så hårt att jag inte orkar lägga in bilderna idag...    jag berättar imorgon istället!    Nu blir det bastu och mys i våran mysiga relax.....                 ...mysipys....dock ...

Ovido - Quiz & Flashcards