Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Eva - 14 juni 2009 13:56




                                       Goddagens!


   Känns som jag ligger lite på efterkälken med bloggandet.....

   Igår var det lördag, varmt men mulet. På dagen gick vi på stan (tyvärr
   hade matte glömt kameran), lite social träning ni vet!
   Vi började med att gå in i grisöronaffären....första gången för mej,
   hade ju en hel "hunka" att handla för.....Det var svårt att välja, men
   jag tog ett stoooort ben och några grisöron (förståss), handlade för
   93.50....få se...då har jag 6.50 kvar.....
   Sen fortsatte vi upp till "byxtorget", där finns det en fontän....jag 
   kunde ju inte låta bli....det fick bli ett dopp!!! Folk stannade o skratt-
   ade åt mej där jag struttade på....Ja, det kan jag gott bjuda på, ett
   gott skratt förlänger livet....(o käften...)! Blöt men nöjd, traskade
   jag sedan vidare genom stan!
   Sen,förstår ni på kvällsrundan gick vi för att se om min kompis som
   jag hittade häromda'n var kvar.....









             
                          Jaaaa, han låg o väntade på mej....







             
                   BUUÄÄÄÄ, jag går INGENSTANS utan han.....!!
             (Nu ligger han hos mej här hemma...matte hade inte hjärta
              att låta honom ligga kvar...det skulle ju bli regn...)







             
                     Eftersom jag var så glad så ställde jag upp och
                     poserade fint.....







             
                                      .....även på stenen.....









   Efter kvällsrundan tyckte jag det var dags att titta djupt i påsen
   från grisöronaffären......elle,belle....biii.....Det blev benet!!!!









             
                     Har inte tid att snacka med dej nu, matte.....







             
                                                Smask...smask.....









   Jag smaskade på länge med benet, till slut var jag tvungen att gå o
   lägga mej...fast jag inte ville!
   Imorse var det fortfarande varmt, men nu med regn....Så det har inte
   blivit så mycket gjort.....Ja, Elsa kom ju en stund.....suck....









             
                Det här är jag i morse.....Dom får skylla sej själva när

                dom släpper ut mej själv på gården....Det regna' och
                jag tyckte absolut att jag kunde gräva lite....!








             Hann slappa lite framför TV'n innan Elsa kom......







             
                 Det första hon gjorde var ju att sno mitt nya ben....







             
                      ....ja, så nu är det fullt i tjejbaciller.....
                      ( jo,jo, det ÄR jag som bara tittar på!!!)








                                  ....äsch, vi kan ju dela....








                                      ...eller hur, Elsa...???







             
                Alltså...jag vet att jag ser arg ut...men jag bara för-
                svarar mej...!!!







             
                                   Slutet gott, allting gott!!!







                                              TJINGELING!!!



Ovido - Quiz & Flashcards